Eheim 2324

heisann
jeg har et underlig problem som sikkert har en ganske så logisk forklaring, men må spørre likevell.

kjøpte meg et utvendig eheim 2324 pro termo rett rundt nyttår, å er kjempefornøyd med det. kraftigt å godt for mitt 115l kar, men med overgang til 325l for ca 2 mnd siden så ble trykket 3-4 ganger dårligere, prøvde da å rense filter å slanger for å forbedre dette, men uten særlig resultat. nå kom jeg over en tråd der en spurte om hjelp til å starte et filter, å fikk da kjennskap til at den hvite filtermatten øverst var en forbruksvare, så jeg tenkte det kanskje kunne være det? så byttet det ut i dag, men med lite synlig forbedring. er det noe jeg har oversett ang filteret, er det noe mer jeg kan prøve på? har renset slangene, rensa blåfilteret i akvarievann å latt filtermedia være. ganske synd det er så dårlig trykk da jeg bruker dette filtere til oppvarming og så jeg slipper sjenerende varmekolbe i karet.

å en annen ting er at jeg ikke kan finne orginale filter (hvite toppsvampen) på noen nettbutikker spesifisert til 2324, å det som var til under hundrelappen kom frakten på mellom 90-125kr. hvor kan jeg få tak i det uten at det koster skjorta?

(har også et eheim filter til som går i karet da 2324 bare har 250l kapasitet, vet ikke navne på dette, men betrakteligt større som følgte med når jeg handlet karet, det går så det suser)
Filtervatt
Den hvite filtervatten kan du kjøpe i poser til 70-100 kr i de fleste dyrebutikkene, så bare klipper du av ett stykke og legger i, er mye billigere enn "orginal" filtervatt.
Ang. at trykket ble dårlige så kan høyden opp til akvariumet ha noe å si, er det nye karet høyere enn det gamle? Det kan også være dritt i slanger og pumpehus/impeller ig disse bør du da vaske godt.
har renset slanger å impeller uten resultat, men pumpa står på gulvet nå,å før sto den på samme nivå som akvarie, men slangen er jo like lang?! så ville trodd det ble det samme?

men skal jeg kutte ned lengden til det minimale da kanskje?
lengden på slangene har ikke så mye å si, er løftehøyden som utgjør noe, verkel litt merkelig at det skal slå ut så mye på trykket, men du kunne kanskje satt pumpa på en stol for og se om det utgjør noe forskjell?
jeg får vell prøve meg litt frem her, bruke fantasien, men har ikke gjort noe flyttinger pga har begge innsug i samme hjørne å utblås på hver sin side, men kan jo sette det minste med ut inn på samme side å dele det store hvis du forstår:p
da var pumpa flyttet opp i høyden å slangene kutta til det minimale, godt å se at den er tilbake til det gode gamle.. takker for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap