Ønsker å oppgradere filter pumpe i juwel rekord 110

Hei.
Jeg har en Juwel Rekord 110liter akvarie hvor det sitter en Juwel Pump 400 og en Tetratec IN 800 plus... Tetra pumpen bråker en del pga det jeg ønsker å ta den ut og montere en større original Juwel pumpe.

Jeg har lyst til å oppgradere Juwel Pump 400 med 600 eller 1000...

Jeg lurte på at passer Juwel Pump 600 og 1000 i rekord 110?
Med hvilket model anbefaler dere meg å oppgradere filter pumpen?
Juwel Pump 400 bråker ikke så mye så lurte jeg på at nr 600 og 1000 bråker de mye?
Jeg har 600 i min 125-liter. Den durer noe, men ikke plagsomt. Den durer mer enn den du har, som vel er den samme som jeg har i min 63-liter. Kommer an på hvor sensitiv du er for lyden. Men i går monterte jeg en Eheim 2224 utvendig pumpe, og slo av Juwelpumpa for å sammenligne støynivået. Og da skjønte jeg at den durer jo litt allikevel!
Kan jeg oppgradere Juwel Pump 400 med 600 eller 1000?
Blir 600 og 1000 forstore for en 110liter akvarie?
Haster...
Hvis jeg var deg, ville jeg oppgradert ved å legge til et eksternt filter.
hvilket filter anbefaler du for 110 liter?
Du skifter bare selve pumpa på juwelfilteret, du går opp fra 400 til 1000 liter, hvis du i tillegg legger i en ciraxkasett maks 2, er ikke plass til flere i filterboksen, så har du et mer enn bra nok filter til karet ditt. Jeg hadde den sammensetningen i flere år uten problemer. Og setter du pumpa riktig i filterboksen skal det ikke bråke.
Jeg har flere innvendige juwelfiltre og flere utvendige filtre i stua mi, og det ene filteret jeg kan høre litt bråk/summing fra er et av de utvendige, så det er ikke sikkert det hjelper å bytte til utvendig. Og du trenger i alle fall ikke et innvendig og et utvendig i det karet.
Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap