Problemer med eheim-filteret

Jeg åpnet i går mitt eheim filter (tror det er 2026?) og renset det. Satte det så pent sammen igjen, og satte i kontakten. Men det bare skrangler, og vannet går tydeligvis ikke igjennom lenger. Jeg løftet kun av toppen og rensket substratet, gjorde ikke noe med toppen av filteret. Jeg skjønner derfor ikke hva som er galt, har noen noen ideer om dette? Filteret har ellers vært i bruk i litt over to år, uten et eneste problem.
Ja, det er det. Det fylte seg ikke opp når jeg brukte den pumpa på toppen, så jeg fylte det opp manuelt, men det hjalp heller ikke...
prøv og vippen mot deg så den skrår en del hjelper med min eheim 2224 når jeg har renset den. min skrangler slik med engang pga luft i filtret, men går over når jeg får ut all luften.
Filteret må fylles med vann før man setter i kontakten, ellers står det og "tørrkjører" med propellen i friluft.
På toppen av Eheims 2026 modell er det en rund, stor knapp. Denne kan trykkes ned (må bruke litt kraft) noen ganger, og skal da skape undertrykk slik at vannet starter å renne nedi filteret og fylle det. Man hører at vannet sildrer og renner nedi. Når det stopper er filteret fullt og man kan plugge i kontakten.

Tror dessverre du kan få nitritt-problemer siden filteret ikke har gått som det skal helt siden i går...
Filter
hei du sier at du har et eheim filter 2026,det filteret er det en selvstarter på noen lette pumpetrykk før du setter i kontakten for å få opp trykket i filteret og få ut luften av filteret.får du ut luften av filteret så vil filteret gå lydløs uten skrangellyd.
Har trykket på "knappen" på toppen, og filteret er fullt med vann... Har også prøvd å vippe det, uten at det heller hjalp...

Mona O.: ja, regner med nitritt-problemer... men de blir nok enda større dersom jeg ikke får gang på filteret... :/
Hvis vi forutsetter at du har fått ut all luft fra pumpa. Men fortsatt har skrangle lyder kan det tyde på du har problemer med akslingen evt pumpehjulet / propelen. Kan akslingen sitte feil/knekt? Propelen kan også være skadet...

[URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=765618&t=temartic_e&userid=hxjcuDxkhiXSv8jMYrdcoj5R76JgXELG8Xf][/URL] ...her kan du anskaffe nye deler dersom det skulle være problemet.
Tilfeldig bekjentskap
© Gyrid Steen
Reklame for plussmedlemskap