Bruke aluminiumsfolie til reflektor?

Jeg synes mye av lyset i akvariet mitt blir borte. Mye av det treffer blant annet lokket. Kan jeg bruke Aluminiumsfolie til reflektor, eller er dette noe som ikke er så smart? Vil gjerne ha svar
ja du kan bruke aluminiums folie =)
Takk :)
Tusen takk for svar da prøver jeg det jeg.
Folie funker, men en ordentlig reflektor er mye bedre. Du får mye mer lys og plantene dine kommer til å storkose seg. Kjøp en såkalt måkevinge-reflektor.
Lys
Joakim
Folie funker, men en ordentlig reflektor er mye bedre. Du får mye mer lys og plantene dine kommer til å storkose seg. Kjøp en såkalt måkevinge-reflektor.


Jeg har et AQUAEL akvarium på 60 Liter, og lurer på hva slags lysstyrke jeg burde ha i akvariet? Det fulgte med et lysrør sammen med akvariet. Jeg er helt grønn når det gjelder slike ting, men her er nå ihvertfall det som sto på den som fulgte med: (LUM-274/11W) (230/50Hz 14W) (1x PL-S 11W G23.)

Akvariet mitt er 6-kantet, og er ca 50cm dypt. Jeg synes nesten det er litt for lite lys i det. Og jeg har hørt at det ofte er for dårlig lys i de rørene som følger med i "pakka". Er det noen som har noen tips om hva slags styrke jeg bør ha?
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap