Støysvakt innvending filter

Jeg har Fluval 3 plus innvendig filter. Jeg kjøpte dette da jeg var ute etter et støysvakt filter. Føler jeg har gjort en liten bommert her for jeg synes det bråker litt. Hører duren fra filteret og hører også en form for "vannsirkulasjons" lyd, jeg har justert utblåsningen på minimum.

Finnes det filter som bråker mindre eller har jeg et filter som skal være relativt støysvakt?

Nå skal det sies att jeg er av den kresne sorten og er litt sensitiv for støy. Hehe..
Jeg har Fluval 2+ og synes det er veldig lite støy av det, uavhengig av hvordan jeg justerer utblåsningen. Skulle jo i utgangspunktet tro at Fluval 2+ og Fluval 3+ var nokså like?

Har hørt litt "vibrasjonsdur" fra mitt mens jeg fiklet for å finne en god plassering av filteret. Tror nok det var fordi det ikke satt skikkelig i festet sitt og vibrerte mot festet eller glasset.

Nå har jeg byttet ut det orginale filteret med en hel masse blåsvamp (aldri prøvd filteret med orginal innmat), uten at jeg vet om det har noen innvirkning på støy eller ei. Det kan jo være verdt å prøve det før du eventuelt kjøper et nytt filter?

Eheim Biopower filtrene er ganske så stillegående - bra er de også, eneste bakdel er at de går ganske fort tett sammenlignet med f.eks modifisert Fluval, men det er bare forfiltermodulen du behøver å rense som regel.
Kjøp det største så vil det gå lenger mellom hver rens.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap