Standard rattventil og aquamedic manometer?

Hei!

Hvor får jeg fatt i en overgang slik at disse to passer sammen? Nå bruker jeg en ekstra pakning som co2 folkene satte på, men det er fortsatt ikke tett.

Finnes det en overgang så manometeret kan brukes på vanlige co2 flasker? Evt. andre løsninger?

Tips noen?
Dette skal være standardisert størrelser, nettopp fordi du ikke skal bruke overganger. Dette for at de komponenter som brukes til trykksatte gasser ikke skal kunne brukes om hverandre og ulykker med f eks forveksling av gasser ikke skal kunne skje.

Jeg har samme oppsett som deg, og hos meg er dette helt tett. Ta dette med til noen som kan noe om dette og få dem til å se hvorfor det lekker CO2 i koblingen.
Skal manometeret ha to pakninger da?
SÅ merkelig da... Kanskje jeg har mistet en pakning? På manometeret sitter det en oring på selve "nesen", skal det være en pakning til inni der hvor man skrur den til flasken også? Skal hive hele dingsen i vann og se hvor mye og hvor den lekker nå....

Noen andre enn Safe som kan sjekke dette i Bergensområdet?

Tusen takk for tips. Håper å få anlegget i gang snart.

Her er problembarnet mitt.... ser noen noe åpenbart galt?
Har du en liten rørtang eller vannpumpetang for å sette fast "låseringen"? Hvis du bare bruker fingrene til å dra til, blir det nok ikke tett.
Okay, skal forsøke å gå over alle koblinger igjen - manometeret satt brannvern folkene på, etter å ha "spesialtilpasset" en pakning.... hehehehe

Tusen takk for tipset! Skal se hva jeg finner ut. Ellers får jeg gå ut å etterlyse folk for å komme å fikse Den nye magnetventilen ligger her å venter.... jeg tørr ikke røre noe av det for det er jo ikke tett

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap