Aquabreed 1000 problemer

Har nettopp startet opp med artemiaklekking, og har kjøpt meg en artemiaklekker, aquabreed 1000.
Ser at nesten alle eggene legger seg i slangen som man skal bruke for å høste artemia (den som henger ned). De skal vel ikke dette, eller? Dumt siden de da ikke får luft og sirkulasjon..

Er det noe jeg gjør galt, eller er den bare sånn?
Jeg vet ikke helt hvordan du har montert den. Forutsatt den er montert iht anvisningen skal lufta komme inn fra siden av den svarte koblingen som stenger i bunn av artemiaklekkeren (inn fra siden - luft. Rett ned er slangen du får klekket artemia fra...). Sikkert et dumt spørsmål men har du sjekket at denne er stengt...?

Det som kan skje er når du stenger av lufttilførselen og forbereder tømming av ferdig artemia. Da kan du få en liten, ubetydelig "propp" med skall før klekket artemia kommer rennende ut av slangen - det er normalt veldig lite, resten ligger igjen i klekkeren.

Har selv to stk og aldri opplevd problemet som du beskriver.

Lite tips; Du oppnår best klekking av artemia med havsalt, litt større mengde enn ofte beskrevet. Selv benyttet jeg ca 40gr pr liter lunket vann.
Ja den var stengt. Tok det som hadde samlet seg i slangen ut, og helte det tilbake i klekkeren. Var noen få egg som falt ned igjen, men tror det har stoppet nå.

Takk for hjelpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Leif Flister
Reklame for plussmedlemskap