Noen med fluval3+?
Er det bare min fluval, eller går de generellt meget raskt tett? Min går tett ukentlig, og det er virkelig irriterende. Så må jeg ta ut svampene og skylle dem forsiktig i akvarievann, først da funker det igjen. Men er redd jeg tar livet av bakteriekulturen hvis dette fortsetter.
Og i tillegg vil den ikke lengre blåse ut luft, skikkelig. Skjønner ikke helt hvor feilen ligger der. Noen forslag? Har måttet tilføre en egen luftpumpe med stein i tillegg pga den elendige fluvalen.
Ironisk nok hadde jeg ingen av disse problemene med mitt gamle bunnfilter:-S
Ære være teknologiske framskritt?
Og i tillegg vil den ikke lengre blåse ut luft, skikkelig. Skjønner ikke helt hvor feilen ligger der. Noen forslag? Har måttet tilføre en egen luftpumpe med stein i tillegg pga den elendige fluvalen.
Ironisk nok hadde jeg ingen av disse problemene med mitt gamle bunnfilter:-S
Ære være teknologiske framskritt?
Postet 26.06.10 kl 09:50
Postet 26.06.10 kl 13:46
Har Fluval 3+ i en 63L, modifisert med grov blåfiltersvamp. Har i tillegg strålerør, bruker ikke luft-saken. Karet er bebodd med et par store Apistogramma macmasteri og fire Nannostomus marginatus, har vært i drift siden begynnelsen av april hvis jeg husker rett, og har ikke hatt behov for å røre filtret enda
Postet 26.06.10 kl 14:15
Postet 26.06.10 kl 16:04
Hmm...
Blåsvamp? Jeg har kun brukt den som fulgte med pumpa.
Karet er rett under 100L Og det går 2 ancistrus, en slørhale , 3 Otto og en del guppy i det. Slamsuger hver 2-3 dag, da de griser noe forferdelig
Karet er rett under 100L Og det går 2 ancistrus, en slørhale , 3 Otto og en del guppy i det. Slamsuger hver 2-3 dag, da de griser noe forferdelig
Postet 26.06.10 kl 22:49
Postet 27.06.10 kl 00:03
Postet 12.07.10 kl 19:51
Postet 13.07.10 kl 11:06