Oppsett av pumpe i innvendig bakgrunn.

Holder på med oppsett av pumpe i akvarium med innvendig bakgrunn - kan innsug og uttak plasseres begge bakom bakgrunnen eller må disse være foran??

innsuget går bra og ha bak så lenge man borrer hull til en rist i bakgrunnen. men utblåset er en stor fordel og ha forran bakgrunnen. skal til og gjøre dette selv i 160l og har borret hull i bakgrunnen til rist og utblåset.
du kan se bilder av det her
siden det er mitt akvarium vi roter med så ble jeg glad for svaret ditt
Var lurt det du har gjort der - såg bra ut ;D
bra du likte det da bare husk og sette bakgrunnen langt nok ut så du får skviset varmekolba bak der også, så får du skjult alt det tekniske utstyret
Her hos Unimati.dk er en meget bra beskrivelse, med bilder, på hvordan man gjør dette:
http://www.unimati.dk/Montering.htm#Montering filter

Har selv en av deres bakgrunner og fant instruksjonene veldig nyttige!
Flott med svar

Vi er ennå ikke komt i gang... vi brukte gårsdagen til å plundre på hva forrige eier av akvariet hadde for slags opplegg... vi fikk ikke helt slangene til å passe med utskjærte hull i armaturet!

Sånn som min bakgrunn ser ut så er det laget ett mindre hull som det er lagt rist (netting) over - og da tenker jeg at der må innsuget til pumpa ha stått (selv om vi ikke får de stive rørene bakom bakgrunnen-den er silikonert fast og kan ikke flyttes på) og så følger det med to korte (grønne) rør med små hull i ... er vel til ut... men når jeg ser bildet av det du Anders har gjort så trenger jeg vel ikke disse rørene? bare ha slangen rett i vannet? hva er egentlig meningen med disse strålerørene? Og hva med å ha ut-slangen bakom bakgrunnen også? vil ikke trykket fra vannet blåse bort sanden slik at fiskene kan komme under på baksiden?

og så en ting til, ang hva jeg behøver i pumpa.. der fulgte det med endel (brune) bioballer... og noe grønne "plastikk-tråder" som er ballet sammen ... nå har jeg det grønne nederst, så bioballene og tenkte ha hvit vatt øverst... er dette greitt?
Tja, godt mulig det kan funke men jeg valgte å følge de instruksjonene jeg linket til.
Det fungerer ihvertfall meget bra, så det anbefales om du ikke plent vil prøve på noe annet...
poenget er val at han har en utvendig pumpe som skal brukes. selv skal jeg bruke en eheim 2224 og d a må man ha rist til innsug og hul til utblåset.
tror at hvis du velger og ha utblåset bak så vil du ikke få tilsatt så mye co2 i vannet som med og ha den helt i vannlinjen foran. men det er noe jeg tror da så derfor gjorde jeg det slik! det at de kan komme under bunn og bak fikser du lett med og silikonere bunn og sidene.
Oki, takk for svar Prøver nok på min egen måte og gjør det sånn ca som Anders har gjort det.... ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap