Nettopp skaffet for automatk. litt prb...

Hei. Jeg har nettopp fått tak i JUWEL Feeder. Har satt den på plass, og satt inn batteri og for. Mitt spr er da som jeg ikke finer noe svar på noen steder: Skal den røde lyset blinke og den grønne lampen lyse hele tiden? Grønne lampen vet jeg at den skal lyse konstant. men hva med den røde som blinker? Fiskene skal bare bli matet 1. gang om dagen.
Det røde lyset kommer bare på når du trykker på on-knappen. Da vil det grønne blinke en liten stund, så kjører automaten en runde og slipper ut en dose fór. Deretter skal det røde lyset slukke, og det grønne lyser jevnt så lenge automaten er slått på og viser at du fórer en gang i døgnet

Tidspunktet du slår den på bestemmer tidspunktet den vil fóre en gang i døgnet.
Hvis du trykker på Set, tenner det gule lyset og viser at du fórer to ganger i døgnet. Første gang når du slår den på, og andre gang seks timer senere.

Håper du skjønte dette.


E.D.Mulig
Det røde lyset kommer bare på når du trykker på on-knappen. Da vil det grønne blinke en liten stund, så kjører automaten en runde og slipper ut en dose fór. Deretter skal det røde lyset slukke, og det grønne lyser jevnt så lenge automaten er slått på og viser at du fórer en gang i døgnet Tidspunktet du slår den på bestemmer tidspunktet den vil fóre en gang i døgnet. Hvis du trykker på Set, tenner det gule lyset og viser at du fórer to ganger i døgnet. Første gang når du slår den på, og andre gang seks timer senere. Håper du skjønte dette.

Jeg har nå prøvd alle mulige alternativer, Den røde lyset slutter ikke å blinke. Og når jeg trykker på on knappen så blinker selvsagt den grønne lyset en kort stund. men fór automaten går ikke rundt slik som du beskriver. Jeg vurdere å sende den tilbake og finne noe annet som virker. den skulle nå ha foret fiskene for 30 min siden. men ingenting hender.
Det høres ut som det kan være feil på automaten din, ja. Synd å oppdage slikt akkurat i det man står klar til å reise på ferie.

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap