Modifisering & blåfiltermatter

Inaktiv bruker
Hvordan modifiserer man et filter slik at det gir best yteevne? Jeg har et nytt nano cocoon akvarium med en flow hangon filter. Jeg fjernet det som fulgte med på filteret siden det var fullstendig ubrukelig og satte inn en ganske grov blåfiltermatte + filtermateriale fra et innkjørt utvendig Eheim filter.

Men, når det gjelder hva som gir best bakterievekst i filter:
Er det best å bruke en grovporet eller en finporet blåfiltermatte?

Vil blåfilter holde på fler bakterier enn slike kuler som følger med i de utvendige Eheimfilterne?

Hvis jeg kjøper en finkornet blåfiltermatte og legger den nedi det godt innkjørte utvendige Eheimfilteret mitt hvor lang tid tar det før bakteriene formerer seg og går over i den blåfiltermatta?

På forhånd tusen takk for svar

Det ser bra u slik du har gjort det nå. Kulene til Eheim fungerer utmerket og vil være bedre enn blåfiltermatten. Det å sette inn finere blåfiltermatte er en vurdering. Denne vil gå fortere tett, men kunne husere mere bakterier. Jeg ville ha sett det hele an. Fungerer tingene i karret slik det er nå ville jeg ikke ha gjort endringer.
Inaktiv bruker
Ok Ja kanskje det funker alright nå?
Jeg skal ikke ha så mye i det lille karret på 43 liter men, har en kampfisk og to små ancistrus. Og en` overlevende reke:P Kampfisken likte visst å ta rekene.
Tilfeldig bekjentskap
© Knuters
Reklame for plussmedlemskap