Noen som har erfaring fra dette co2 systemet?

Kom over dette c02 systemet til en billig penge på ebay Noen som har erfaring? Ligner litt på settene til Aquatic Nature, men koster ikke mer enn 350,-
Noen som evt vet hvor lenge en flaske på 95g holder?
Har et 240l akvarium jeg har tenkt til å bruke dette til, mest ment som et forsøk for å sparke igang plantene litt..
Vet ikke noe om det, men ble jammen interessert jeg også!
Lurer bare på en ting; får man slike engangsflasker til disse her til lands?
Eller kan de også kjøpes på ebay eller andre steder på nettet?
Kan de i det heletatt sendes i posten?
Har en slik "Farrismaskin" og de patronene kan ikke sendes pr.post :o
Samme selgeren på ebay har flasker også, 3 flasker koster det samme som hele settet. Har lurt litt på om de kan sende det jeg å, men har en føelse av at det er lov i så små flasker..
Ser at der i annonsen står:
Perfect for Mini tank
og
includes all the necessary equipments of CO2 supply
for 60cm standard size aquarium.


Det vil vel si opp til et 54L på 60x30x30, mener det er standard size.
Dette settet hos Webzoo er ganske likt og der står det akvariestørrelse 10 - 200 liter og det er 80g flasker.
Gassflasker under trykk er ikke lovlig å sende pr post.
Det klassifiseres som "farlig gods. Fant info om det på postens sider en gang da jeg nettopp hadde kjøpt meg et sånt sett med CO² flasker selv. Først ETTER at jeg hadde fått det levert (av posten...) ble jeg av andre brukere her på AF gjort obs på at det er forbudt å sende slike flasker pr post, og det var da jeg gjorde søket på postens sider og fant det. PDF dokument fra posten om farlig gods, herunder
"Gasser
Eksempel:
hydrogen,
butan, propan,
oksygen.
Spraybokserog
gassbeholdere
"

Det hadde vært grusomt om det skjedde en gasseksplosjon et sted under transporten....

Det å gå for små CO2 flasker blir bare tull. Når de skal fylles så er prisen todelt, en for jobben og en for CO2. Sjekke heller om du ikke får tak på 2,5 kg flasker, disse holder en stund.
Tror ikke de flaskene varer lenge, og det er ikke sikkert at de flaskene vi har her hjemme har samme gjenger. Husk også på at posten skal ha 110 og at mva vil komme på ca 90 kroner. Dvs totalprisen blir 550.- Gryn, Stål eller grunker.

Jeg ville prøvd DIY CO2 og om det fristet - gått over til ombygget brannslukningsapparat. Sikkert dyrere i innkjøp, men langt rimeligere i drift.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap