Sjansespill å skyve akvarium med litt vann og innhold?

Vil det være et sjansespill av meg å skyve et 240 liters juwel akvarium 30 cm ut fra veggen?

Vil tappe 70-80% av vannet ut, men alt av sand, planter røtter og fisk vil være i akvariet. Det står på juwel møbelet, og er festet møbelknotter under, så vil gli relativt lett (om man kan si lett om noe med den vekten).

Men jeg gidder ikke gjøre det om det er store sjanser for at det vil bli vridninger eller sprekker i glasset, eller eventuelle andre negative ting.

Skal altså skyve det litt ut, ikke løfte, og gulvet det blir skjøvet på er i vater.


Innspill eller tanker noen?
Altså jeg har vell kanskje gjort noe av det samme selv.
http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.aquariumline.com/catalog/images/medium/caymanextreme_110_prof_jYEwGXhQBbWd_medium.jpg&imgrefurl=http://www.aquariumline.com/catalog/ferplast-cayman-extreme-with-litres-without-stand-p-3462.html%3Flanguage%3Den&usg=__QFSRVEjUBwsTF9jqNl3X4-1aLhE=&h=180&w=161&sz=10&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=gEyqmAtHmuu6eM:&tbnh=134&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dcayman%2B110%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1680%26bih%3D858%26tbs%3Disch:10%2C228&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=936&vpy=339&dur=344&hovh=142&hovw=127&tx=124&ty=110&ei=YuaETLvNA4mHOLHv9ZgO&oei=YuaETLvNA4mHOLHv9ZgO&esq=1&page=1&ndsp=46&ved=1t:429,r:33,s:0&biw=1680&bih=858

Det ble da en SYK lang link ja, men der har du bilde av type vårt akvarium med bord.

Dette var fylt med 230 liter når det skulle 10-15 cm bakover mot veggen, så her ble det til at jeg plasserte baken på bakken og plasserte føttene på først venstre side og dro til alt jeg hadde, også høyre side alt jeg hadde, på noe tre gulv, det er ikke noe jeg gjør igjen, det var så godt feste at det helte litt et par ganger, men ikke noe alvorlig. Men når dette gikk bra, så ser JEG ikke noen grunn for du skulle ha noe problem å flytte ditt når det nesten er tomt.
Jeg flyttet en 530 liter og en 230 liter som beskrevet i denne tråden:
[URL=Ikke akkurat akvarist....][/URL]

Jeg vet ikke hvordan Juwel-møbelet er i underkant, men hvis det er møbelplater som går helt ned til gulvet, altså uten føtter, kan det være at metoden med rundstokk vil være bra. Med rundstokk under, vil ikke mindre ujevnheter bety så mye.
Ellers tåler nok karet en god del når du tapper ned så mye, eventuelt kan du kanskje tappe ned enda litt?



Plussmedlem
L177
Det ble da en SYK lang link ja


Hvordan lage en aktiv link...

Plussmedlem
hea
Vil det være et sjansespill av meg å skyve et 240 liters juwel akvarium 30 cm ut fra veggen?

Hvis du drar/dytter i selve møbelet så bør det gå bra.
Helst langt nede på møbelet.
Ikke dytt og dra i selve karet.
Takk for raske svar

Ok, det er "føtter" på møbelet ja.

Vet ikke om jeg kan tappe enda mer, med tanke på de som bor der, men jeg får se når vi gjør det. Er ikke sikkert jeg kan tappe ut så mye som jeg først tenkte en gang.


Da tror jeg at jeg prøver å skyve det ut fra veggen. Skal male stuen, har bare "akvarieveggen" igjen, og jeg orker ikke å ta sammen hele akvariet, så det hadde enten blitt å male rundt, eller skyve akvariet ut fra veggen (skal male i samme farge, så hadde ikke blitt tydelig).

Vi er flere personer som kan hjelpe å dytte.
Gjorde noe tilsvarende med et mindre Juwel akvarie for noen uker siden, gikk helt fint.

Har til og med tatt nesten tomt akvarie i bil. Det skal jo tross allt tåle endel når det står med "full last".
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap