Hvilken sirkulasjons pumpe?

Jeg har noen sewellia som jeg har gått inn for å lage et skikkelig elve biotop til. Jeg har et pumpehode som da er koblet til en slange som går under grusa til et blåfilter på den andre siden av akvariet for mer naturlig støm i vannet.
Men jeg ser jo at disse stakkars 2000 litrene i timen ikke er i nærheten av hva som burde være og jeg trenger sansynligvis i hvertfall dobbel kapasitet, muligens 4000-6000 liter i timen.
Det jeg lurer på er hvilke pumpehode burde jeg gå for?
Jeg har merket meg at det er viktig at pumpa ikke gir i fra seg mye varme da vannet blir for varmt for mine sewellia. De har en temperatur på ca 24-26 grader akkurat nå og trives bra med det.
Tenkte på Seio M1500, men jeg vet ikke noe om dette så er spent på å høre hva ekspertene her mener om saken
ingen som har noen tanker om dette?
Shanny Lix
ingen som har noen tanker om dette?


Føler at jeg maser en del men prøver alikevell en gang til :P
Jeg har en seio m820 i mitt mallekar, den fungerer utmerket. Hører den ikke og drar relativt lite strøm. Med utvendige pumpa så har jeg da ca 4000l/t som fungerer bra her hos meg foreløpig.
Er ikke helt den typen pumpe jeg ser etter. Du skjønner, jeg vil ha en pumpe som jeg kan koble på en slange slik at inntaket blir på andre siden av akvariet for å få den naturlige vann strømmen
Slangen skal da ligge under grusa og ha en blåsvamp tredd over seg slik at ingen større partikler blir sugd inn i pumpe, inkludert fisken :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap