Start av fluval 4

Hei.
Jeg har prøvd å søke gjennom forumet uten å finne svar så jeg håper noen kan hjelpe.

Jeg har problemer med å få startet Fluval 4 innv pumpene mine etter strømstans.
Pleier å slå av pumpene når jeg bytter vann i karene og når vann er fylt på igjen så vil ikke alltid pumpene starte opp.

Er det noen som har hatt tilsvarende problemer og har noen gode tips.

Jeg klarer alltids å få de til å virke tilslutt men vet aldri hva jeg gjør som får dem til å virke igjen.
Er litt irriterende siden de står på innsiden av et hjemmelaget blåfilter hjørne løsning.

Håper på svar.
Venter bare noen timer før jeg prøver å få den igang igjen....
Har du kuhliier i det aktuelle karet bør du tar pumpa ut av karet og ha den i ei bøtte med varmekoble i sålenge.

Pass på å snu den alle veier før du her den igang igjen, så all lufta kommer ut.
Plussmedlem
Ta ut pumpehodet, ta ut impeller/rotor og gjør den ren... Gjør gjerne rent inni der den skal sitte, med en q-tips eller lignende
Jeg pleier å ta med meg pumpehodet i vasken/eller hageslangen en gang i blant å spyle godt gjennom det og gjennom imprelleren, så riste litt på det å spyle litt til, da pleier det å komme ut litt slim å graps, har aldri hatt problemer med at det ikke startet igjen selv...
hehe... Har akkurat samme problem med en fluval 2+
Noen ganger starter det med en gang, mens andre må jeg holde på i lang tid før den begynner igjen. Samme som deg, så er jeg ikke sikker på hva jeg gjør som faktisk gjør at den starter igjen. Men mener at det er lurt å snu den opp ned under vann for å få ut all luften.
Takket for tilbakemeldinger.
Problemet er ikke at den er dritten og må renses ved impellerene.
Pumpen står inn et HMF hjørmefilter og har blåsvam i selve Fluvalen også.
Ved sjekk, ingen drit.
Jeg velger å ha et ekstra filter innenfor HMF løsningen slik at jeg da skal kunne skifte HMF blåfilteret uten å bekymre meg for bakteriekolonien i filteret.

Det er utrolig irriterende å måtte demontere hele HMF filteret for å komme til Fluvalen for så å ha den gående og snu den alle veier etc... Det dritner til hele karet.

Derfor lurte jeg bare på om noen hadde gode løsninger.

Ser ut som om det snart blir noen Fluval 4 tilsalgs og Aquaclear 50/70 går inn i karene.

Jeg ville da rett å slett bare sendt en mail til fluval/hagen å hørt om de kjenner til problemet, evt. hva som må gjøres...
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap