Am-top filter

Hei

Kjøpte i går et Am-top AT 3338, og har noen spørsmål...

Det fulgte med fire gummi-ringer, altså O-ringer.... men de kan jeg ikke klare å skjønne hvor skal hen, er det noen som vet??? det er to foskjellige størrelser...

Filtret virker for meg til å være tett, men nå et halvt døgn etter oppstart, kommer det stadig noen luft-lyder, Hvor lenge er det normalt å høre de, eller er det så at den suger inn luft ett eller annet sted pga at de O-ringene skulle vært et sted????


Vegard
Takker, men ser i en annen tråd her, at du har samme filter som oss.... åssen reinhold må jeg gjøre her, hvor ofte etc??? starter jo pent, med bare litt fisk, og små...

i den nederste kurven ligger det sånn keramikk-perler, pluss en sort svamp-sak, kun keramikk-perler, og i den øverste er det keramikkperler og et sånn hvitt finfilter.... var sånn jeg fikk beskjed om at det skulle være....
Plussmedlem
Den hvite vatt-filla på toppen der går tett fort som f......Ble kastet ganske fort her. Laget isteden grov blåmatte til nederste kurven og flyttet den sorte til øverste kurv for å se hvordan det ville fungere...
Am-topen her er snill og grei hvis vi passer på at det ikke er luft i filteret. Høres ut som om det er hovedproblemet, og til å begynne med slet vi litt. Er karet nystartet med vann fra springen vil det bli luft i filteret underveis også, mener jeg å huske. Det tok tid å få dreis på hevert-starten (mor puster inn via utblåset til hun hoster, far og/eller barn står klar med redsel i blikket og støpsel i hånd til mor brøler ÅÅglglglg). For å stoppe skramlingen før denne øvelsen var perfeksjonert, tok jeg tak i filteret og ristet lett/holdt det på skrå til det ble stille. Helt greit med nytt filter som umulig kan ha fylt seg med grums. Fryktelig dum ting å gjøre etter noen ukers gange. Taler av erfaring :o)

Den hvite filtervatten skifter jeg titt og ofte, fordi små partikler i vannet irriterer meg. Resten av filteret står urørt noen måneder om gangen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap