Kan dette led-lyset være noe mon tro?

http://cgi.ebay.com/2x-Blue-96-LED-Aquarium-Fish-Tank-Light-Strip-Moonlight-/260675065175?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb171d557


Vurderer å anskaffe noe slikt som nattlys til akvareit. Noen som har prøvd noe tilsvarende?
Jeg har en sånn, eller ihvertfall en lignende. Og jeg vil si at det kommer helt ann på hvort stort akvarie du skal ha den i. I min 450 liter blir det nok litt for mye vann i forhold til lysstyrken, så der fungerer det under middels. Men i en 200 liter kan jeg nok se for meg at det hadde fungert veldig bra.
Tok meg en leserunde på nettet.

Lystyper i akvarium.

Nå er ikke dette spesifikt for nattlys, men mer generelt for LED som akvariebelysning, samt annen akvariebelysning. Alikevell verdt og lese, og det anbefales at man leser alt. Er imidlertid en egen oppsummering for LED litt nede på siden.

Det som er viktig virker å være at LED-lysene er laget på riktig måte, i alle fall om de skal brukes i stede for annen belysning. Som nattlys som i hovedsak skal være der forat vi skal se fisken er det kanskje ikke så nøye. Med mindre det blir litt mye lys.
Tenkte å prøve det på min 600 liters akvarie. Skal jo ikke ha flomlys men kun et svakt nattlys var nå min tanke. Men muligens blir det for svakt.
Nå har jeg bare en, og ser det følger med to i den pakka, så mulig det blir bra. Dette er som du sier ikke akkurat snakk om flombeslysning, men heller et svakt blått skjær i vannet.
Jeg har nattlys i 540 literen.
En blå ledstripe fra clas ohlson, funker fint det.
Og det ser ganske fint ut

Geiren
Jeg har nattlys i 540 literen. En blå ledstripe fra clas ohlson, funker fint det. Og det ser ganske fint ut :)

Fra CL ja, har du en link?
CH LED stripe

Du må også kjøpe 12V omformer til den.
Omformer

Jeg har en LED stripe i 540L, og det gir akkurat passe lys etter min mening
Det ble faktisk ganske så bra, selvom lyskilden kun er 96 cm. og karet er 160 cm. Jeg er kjempefornøyd og dette kan anbefales.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap