Tåkete vann

Hei

De siste par ukene har vannet i akvariet blitt mer og mer tåkeaktig. Skiftet vann så sent som i går, men fortsatt er det tåkeaktig i vannet i karet. Noen som har noen gode råd til meg om dette?
Vært borti noe lignende. Bare vannbytte som hjalp da. Måtte det 4 - 5 ganger før det hjalp. Dette var mest sannsynlig sanden jeg hadde da som gjorde.
Vet ikke hva slags kar og filter du har, men hvis du har muligheten til å kjøre på med mer filtervatt og filtrere mekanisk så er det ofte at det hjelper. Bytt vatten ofte 8annenhver dag) og så blir driten fangett opp der og kastet i søpla.
Skylte sanden grundig før jeg satte den ut i karet og jeg hadde ikke problemer med tåken i starten. Renset nylig filteret så kanskje dette har noe av grunnen. Skal prøve og bytte vann ofte de nærmeste dagene og se om tåken legger seg ved hjelp av dette.
Heisann!
For noen dager siden kjøpte jeg meg et nytt kar på 200 liter. Jeg hadde også tåkete vann. Problemet mitt var at det var for mye oksygen i vannet. Jeg har utvendig Eheim pumpe, som sto å boblet i vannet. Jeg trakk slangen ned i vannet. Og da gikk det vekk i løpet av 2 dager. Håper svaret var til hjelp! =)
Nå ser det ut til at tåken har lagt seg. Hva dette skyltes vet jeg ikke helt. Mulig det var filteret som måtte gå seg til igjen etter at jeg hadde rengjort pumpa. Uansett, takker for alle svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap