Reol

hei. skal hjelpe mamman min med å sette opp en reol med hele 12 kar, er det sånn at akvariene kan bare ha støtte av reolen på langsidene av seg, eller må det ha støtte rundt alle fire veggene? har aldre sett ordentlig på en slik reol eller hvordan karene skal stå i reolen. kan noen hjelpe meg, da dette MÅ opp i morgen?

takker for alle svar.
Plussmedlem
Er det en porsareol? Da er den vel allerede tilpasset karene?
Med porsarørene på langsidene under karene.

Det er noen tråder om porsareol på forumet.
vet ikke hvordan type reol det er dessverre. har sett litt rundt her det ser ut som enten porsa eller akvastabil reol. det er bare fire stål rør som er da på kortsidene og langsidene.
alt har vært i bruk for under 1 uke siden, så reol og kar passer overens, men jeg er bare kjempe nervøs for og gjøre noe galt. hehe. litt kjedelig hvis alt går i stykker.

skal inn på den linken du la inn å lese der
Datter (og mor): Hvilke opplysninger leter du etter? Hvorfor ikke bare sette reolen sammen?

Plussmedlem
Jeg har selv en reol jeg kjøpte ganske nylig.

Jeg har festet reolen på baksiden ("bindt" fast i veggen) slik at den ikke skal ha mulighet til å velte framover, men ikke noe mer.
lurte vel egentlig på om det var noe "tommelfinger-regel" på hvordan karene skal stå.

vi har også bindt dem fast i veggen
Alle reoler jeg har sett, med unntak av noen hjemmelagde,
er lagd slik at karene kun hviler på rørene på langsidene.
Altså i front og i bakkant av karene.
Kun støtte på hver side ville nok gitt stor risiko for sprekk i glasset,
da karet kunne bli stående i spenn pga tyngden.
Noen hjemmelagde reoler har støtte på alle 4 sider av karet.
Sikkert for sikkerhets skyld, for fabrikkreolene er ikke slik...

Uansett kan jeg ikke tenke meg at du står der med en reol
hvor du kan montere karene på mer enn en måte.
Tviler nesten på at du kan gjøre feil om du ville en gang
den er ikke hjemmelagd. hehe. det vet jeg. 5 kar er oppe å går i skrivende minutt bare 6 igjen, da det ene er til resilikonering. ser ut som at det går greit og at jeg bekymret meg unødvendig.
Så bra og høre!
Innimellom tar vi bekymringene på forskudd, ja...
Lykke til med reolen
Tilfeldig bekjentskap
© Kjetil L
Reklame for plussmedlemskap