Pumpe?

Jeg har lest litt forskjellige steder at strømmen i akvariet har mye å si på hvordan fisken trives. Jeg har molly og guppy i 63 liter, og jeg syns at strømmen fra pumpa i det karet er litt sterk? Og jeg har prøvd å lete rundt på pumpe, men finner ingen steder å stille inn styrken på den. Syns guppy det er greit med mye strøm? Får liksom ikke byttet pumpe, for det er innebygd i karet (juwel kar). Enda et problem med dette er at overflater får så sterk strøm at det ikke er mulig å ha flyteplanter der. De bare samler seg rundt innsugingsområdet til pumpa!

Pumpa i 5 literen min der kampfisken går, har jeg stilt inn på det laveste, for det virker som om den ikke trives i sterk strøm, for da prøvde den bare å gjemme seg :o Har lest at kampfisk lager noe slags skum? hva er dette skummet for?
Du kan ikke stille utblåsningen i en annen retning da? F.eks litt inn mot bakveggen sånn at det ikke kommer så mye luft rett inn i karet.. Det måtte jeg gjøre i Juwelkaret mitt.
Plussmedlem
Skummet kampfisken lager er skumrede, der legger de eggene sine.

Men, kampfisk i 5 liters akvarium? Vet at dette ikke har noe med pumper å gjøre, men jeg må nok få lov til å si at det er ille lite. Jeg vil nok anbefale deg en mye større beholder til kampfisk, de fortjener det! Ikke mange fisk kan trives i en 5-liter, og kampfisk kan ikke det.

Jeg ville nok selv ikke hatt kampfisk i et akvarium under 40 liter, det minste akvariet min har gått i er på 54. Det mener jeg er en OK størrelse.
Og ja, kampfisker liker ikke så mye strøm, de liker best rolig vann de kan svømme rundt og slappe av i. Noen ganger legger de seg gjerne i en plante og slapper av litt..

Ble mye off-topic her, men tenkte bare jeg skulle si ifra og gi et godt råd
nei, men tusen takk for svar!
Altså, saken med det lille karet og kampfisken min er at jeg ble på en måte "lurt" av burebutikken.. kom hjem med 10 neontetraer, 2 SAE og kampfisken til å ha i en femliter. Jeg kunne jo ikkeno om fisk, og regnet med at de i butikken kan det de driver med. Men nok om det

fikk skaffet meg et nytt kar på 21 liter, som er ferdig med innkjøring nå, og siden jeg har vært bortreist så skulle jeg flytte fisken over dit når jeg kom hjem i dag. Men da var jeg en dag for sent ute Den var død når jeg kom hjem i stad! :o

prøvd å sette strømmen mot den bakerste veggen i karet, men da ble det enda mer strøm :p men ser egentlig ut til at det går bedre nå, for lenger ned i karet er de jo ikke så mye strøm så da kan de jo bare oppholde seg der, selvom jeg fortsatt ikke får hatt noen flyteplanter..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap