Hvor kjøpe vanntester og hvilke er bra?

skal kjøpe vanntester, men har hørt at noen av de vanntestene bør man styre unna.
hvilke er bra å hvor kan jeg kjøpe de på nett til en rimelig penge?
å hvilke vanntester er viktigst å ha?

Disse testene bør man ha i skapet:

Nitritt, nitrat, ph, gh, kh... og hvis man er nybegynner; ammoniakk-test.

Tester kan du kjøpe i diverse nettbutikker. Det er ofte halve prisen av hva det er i vanlige zoobutikker!
Merke/produsent er en smakssak, men de to "store" er JBL og Tetra. Selv bruker jeg stort sett bare JBL tester. Har et par fra Tetra også. JBL har veldig nøyaktige tester, mer enn Tetra sine på noen områder, så kanskje greiest å satse på JBL?

Aquamanias og Webzoo er det mange av oss som bruker De har begge merkene.
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=40

er denne testen helt ok?

eller bør jeg kjøpe dråpetester?
Den testen der er etter min mening ikke god nok. Du kan nok kanskje få en indikasjon på hvordan det er med vannverdiene dine, men den er ikke god nok til å måle nøyaktige verdier.

Ellers er testene mona o nevner et "must". Jeg bruker dråpetestene til JBL, og er fornøyd med dem.
takk får svar.
må finne på en unnskyldning til kjerringa å bruke mere peng på akvariet nu:P hehe
Hehe, finner du en unnskyldning som virker så ikke glem å fortell oss andre om det!

Wobbler
Thomas Føhr
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=40 er denne testen helt ok? eller bør jeg kjøpe dråpetester?


Strips er elendige greier, så de pengene kan du spare. Ikke gå for billige hurtigløsninger som strips. Det er rene gjetteleken, de resultatene de gir. Tingen er dråpetester!

Jeg satt og skulle linke til dråpetester på hver enkelt av de jeg nevnte istad, men ble distrahert av noe og gikk fra pc'en så det ble visst ikke noe av :p
Hvis du kjøper JBL Combi Set, og legger til GH og ammonium, har du det du trenger. Lommeboka smerter mindre over tid med JBL fordi du får refiller, nytt fargekart og prøveglass behøver man jo ikke fornye støtt og stadig :o)
Hvorfore ikke vurdere sera?
Jeg bruker Sera sine tester. Har funnet ut at disse er billige, og sikre.
De selger billige testsett fra Sera på akvariereker.no
De har også et mer omfattende testsett for de som skulle trenge å teste flere parametere.
Kine Kristine
Jeg bruker Sera sine tester. Har funnet ut at disse er billige, og sikre. De selger billige testsett fra Sera på [URLBLOCK1] De har også [URLBLOCK2] for de som skulle trenge å teste flere parametere.

Ser ikke ut som disse selges mer,ihvertfall ikke på akvariereker.no,der hadde de bare 2 små tester for salg nå...
Er også på leting etter vanntester som ikke koster halve lommeboka,til jeg får råd til og kjøpe meg ett dyrere og mer kompett sett.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap