Pumpe problemer

det kommer luftbobler ut av pumpa. Arg. Hvordan kan jeg bli kvitt det uten å riste på den?? For da begynner den bare å lekke. Tør nesten ikke røre den jævla pumpa pga den lekker så fort jeg flytter på den, eller at sikringen går osv. Å den er bare noen mndr gammel dritt altså.
Da tar du pumpa med til butikken du kjøpte den. så fremst det lar seg gjøre.
Å prøver å få en ny.
ja får kanskje prøve på det. Dritt lei vann lekasje. Er bare så forbaska langt. Men til 2800 kr, burde den ikke lekke
Har du sjekket at pakningen (O-ringen) i toppen av pumpen er inntakt og at det ikke ligger smuss og drit i pakningsporet? Jeg hadde tilsvarende problem med min pumpe og måtte bare vaske og rengjøre sporet som var fullt av sand.
den lakk fra første gang jeg kobla den til. Å da var den helt ny og ren. Har sett på pakninene osv. Det renner vann rundt kanten. Men virker som lekasjen har noe med den pumpe saken på toppen. Den du kan pumpe opp og ned. For når jeg tetta hølet fra undersia med isopor så slutta den å lekke. Men begynner jo hver gang jeg beveger på den, eller jeg skrur av og på.
Er dette en Eheim 207X....?
Plussmedlem
Det var nylig en tråd her om produksjonsfeil på en serie av Eheim-pumper... Kan jo prøve søk-funksjonen...
nei. Nå er jeg ikke hjemme så får ikke sett på den. Men het noe med sebo eller seba eller no sånt tror jeg. Tidlig demens, så husker ikke helt. Men er skikkelig plagsomt. Må ha pumpa i ei svær plastkasse. For begynner den å lekke på nattan, noe som har hendt flere ganger. Er karret tappa for 20 liter vann
Plussmedlem
Jebo, Jebao, Sobo?
fiskemilla
nei. Nå er jeg ikke hjemme så får ikke sett på den. Men het noe med sebo eller seba eller no sånt tror jeg.


Sera?
Plussmedlem
Sera kjenner jeg ikke godt nok til å kunne si noe om feil eller svakheter...

Men når pumpen er så ny bør du ta den med til butikken du kjøpte den i så fort som mulig... Er det en feil på den så er det de som må gjøre noe for å rette det opp...
ja da blir det langtur på meg da. Urk. Butikk med dårlig utvalg. Hva gjør jeg om jeg må klare meg uten pumpa noen dager da? Sånn in case? Når jeg kjøpte den, var det eneste pumpa di hadde. Aldri behøvd å bytte noe før:s
Det er vell ikke optimalt å ikke ha pumpe noen dager. Da tror jeg hvertfall jeg ville vært nøye med slamsuging og bytte litt vann før jeg koblet den ut og tok den med til butikk. Men det er rart at en helt ny pumpe skulle begynne å lekke. Du har vell ikke noe bilder av pumpen? og hvor på pumpa lekker vannet ut? hadde selv problemer med en pumpe som begynte å lekke mens jeg ikke var hjemme. lå 10-20 liter vann utover gulvet. Da var det bare "festet" til slangen som hadde skrudd seg ut. Men som jeg ser ovenfor har flere nevnt pakningen eller O-ringen i toppen av pumpa. Det er jo en veldig kjent feil både på akvariepumper og andre ting og tang, at oringen ikke er skikkelig på plass eller at det er noe dritt i sporet. Eller så kan også oringen ha fått en skade etter å ha havnet i klem. Da kan du slippe å vente lange tider på å finne en ny pumpe eller O-ring. O-ringer får du overalt.
ringer og spor har blitt vaska og bytta og snudd og vendt på i 2 mndr kan stå fint i ei hel uke, for så plutselig å lekke. Eller at sikrinen går. Når den da starter igjen, lekker den for fult. Å bruker jeg pumpa på toppen så lekker den ALTID. virker som det er den som er problemet på meg iaffal. Den dingsen du kan pumpe opp og ned. Uff. Må nok bestikle meg ei ekstra pumpe i tillegg, å ha i krise.
Det du burdre gjøre, er bare å ringe inn til plassen du kjøpte den og få de til å ha en ny en til deg klar før du kommer å skal levere den inn igjen. Om de begynner å kværulere tilbake, er det bare å sette dem litt på plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap