Vi trenger nytt lysrør hvor kan man kjøpe det?

Kjøper jeg bare ett nytt på Kiwi eller er det andre steder jeg bør gå å kjøpe det?

Vi har ett 60 liters akvarie med heldekkende lokk oppå med integrert lys.
Vi kjøpte på dyrebutikken.. Har ikkje nok erfaring til å vurdere om dei andre er gode nok..

Lys betyr jo masse for både fisk og planter så derfor valgte vi kjøpe på dyrebutikken.
Plussmedlem
Hei.

Siterer meg selv fra en annen tråd:

Loomis
Du kan bruke vanlige lysrør. F.eks. Osram 827, som du kan kjøpe hos Clas Ohlson, Rimi osv. De er en del rimeligere enn lysrør beregnet for akvarier. Jeg har det i et par kar. Det fungerer bra. Javamosa og andre planter vokser veldig godt. I andre kar har jeg [URLBLOCK1]. PowerGlo og LifeGlo.
Denne 60 literen, er det et Juwel akvarium? Har lest at Juwel har laget seg egne sære mål på lysrørene, så vanlige standardmål ikke passer i deres armaturer. Dermed er man som forbruker pokka nødt til å kjøpe og bruke penger på kun DERES lysrør....

Av vanlige dagslysrør er jeg godt fornøyd med Osram 965 rørene som Webzoo.net har. Men de gir ikke noe voldsom plantevekst da, selv om plantene klarer seg, så vokser de ikke fort av det.
Plussmedlem
Jeg kjøper stort sett rør på Biltema og syns disse gir et bra lys for fiskene. Ikke noe sånn blendende skarpt men passe lyst. Syns faktisk fiskene virker mindre stresset med dette lyset. Samtidig virker det som om lyset får fram endel farger veldig bra...
Jeg vet ikke om det heter juvel..... Det ligger ett bilde av det på profilen min.
Plussmedlem
Juwel har ikke High-Lite (T5) på så små kar.
Regner med at du har et vanlig 15W T8 lysrør.
Det var ett T8 15w som satt i. Nå har vi byttet det til Osram 827.

Takk for tipsene.
Osram 827 har en farge temperatur på 2700 kelvin. Til ferskvannsakvarier anbefales det og ha 5000 - 6500 kelvin. Slike lysrør kan du skaffe i akvariebutikker, men koster som regel endel. Du kan og skaffe de i en elektrisk forretning eller av en elektriker.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap