Aquabee 2000. noen som har erfaringer?

Jeg fikk anbefalt denne på Akvasia, og slo til. Jeg har prøvd den i 250-literen der det for tiden går 5 Malawi, og skal snart sette en blåsvampmatte foran og få et stygt, men effektivt filter.

Når jeg søker på denne pumpa finner jeg veldig få treff. Er det flere her som har erfaringer med denne?
Aquabee pumpene kan brukes over og under vann, har lavt støynivå, lang levetid, keramisk aksling. Dette er en perfekt pumpe til bruk som matepumpe til f.eks reaktorer, UV-filtre etc.

Kapasitet: 2000 liter pr. time med en løftehøyde på 1,6 meter
Strømforbruk: 15 Watt.

Aquabee hadde / har et dårlig rykte men i dag er dette en tyske kvalitetspumper som kan brukes i både salt og ferskvann. For noen år siden ikke var like populær men etter at div. produsenter av skummere og reaktorer begynte å bruke dem så har også populariteten og kvaliteten blitt kraftig forbedret i tillegg til at de har blitt rimelige.
Glimrende...
Da er det bare å håpe at jeg klarer å holde meg til ferskvann, og ikke blir fristet til saltvann...

Jeg synes pumpa gir et godt førsteinntrykk, og for et relativt ukyndig øye ser det ut som om den yter det den lover. Gode strømforhold, og relativt lite støy.

(Det som støyer er faktisk lysarmaturet som blir stående og vibrere om jeg ikke putter noe filtervatt som polstring. Men da fungerer det bra..)

Forøvrig er jeg nok en gang fornøyd med Akvasia. Dyktig betjening, mye utstyr av typen diverse, og flotte fisk også - det jeg kan se.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap