Nano akvarium

Jeg har en bokhylle i gangen som står og roper at den trenger et lite akvarium på seg :P Den er 40 cm dyp og kjære ikea skriver at hyllene skal tåle 30 kg. Det knekker vel ikke akkurat sammen av litt mer på toppen heller. Er det noen som har forslag på nanokar som kan passe? I tillegg til funksjonalitet er det viktig at det ser litt stilig ut, så guppy-hotellene er utelukka. Jeg vil ha et sted mellom 30 og 40 liter og som sakt mindre enn 40 cm dypt.

De jeg har sett på er:
- Fluval edge. Er bare 25 liter, men ser veldig stilig ut da. Men jeg har inntrykk av at mange sliter med lyset på disse?

- Aquatic Nature Coocon. Enten 43 liter eller 37 liter. Syns disse virker fine, men har ikke fått sett dem i virkeligheten. Lurer på om ikke 43 liter blir litt mye for bokhylla...

- Dette fra akvariereker.no ser også ganske fine ut. 30 liter. Men de har dem ikke inne og jeg har ikke funnet noe annet sted de har disse?

Noen som vet om noen andre akvarier av denne typen? Enten i nettbutikk eller i vanlig butikk i Trondheim? Noen erfaringer med de akvariene jeg lista opp?

Har sett at de akvariene som Akvariereker.no har også selges som "Aquael Shrimp set"..
Dindyrebutikk.no har inne, men det er 10-literen.

Jeg har 10-liters versjonen fra Akvariereker selv, og er godt fornøyd med den, men den er jo ikke så stor akkurat..
Tilfeldig bekjentskap
© Brigitte Walthert
Reklame for plussmedlemskap