Vilket lys skal jeg ha hoss mine guppyer?

jeg har et akvarie på 120 L der jeg har en del guppyer, og 1 illhale og gul kinesisk algespiser. mulig en ansistrus malle som jeg skal ha oppi, ikke sikker.

jeg har fin sand, 5 røtter og 5 planter, planter med store blader.

men jeg lyrer på hva slaks lys som vill vere mest idielt for mine fisker og planter, og la de se pent ut syns det ser pent ut med blåt lys, men samtidig fint når det er brunt, ser mer naturligt ut i begyndelsen, noen som har lysrør å anbefale meg for mine fisker, planter og utsenet ?


er mørt bilde med dere ser hvordan det er

eller om dere har andre anbefalinger for akvariet mit så hadde det vert greit.
Som regel blir det penest med fullfarge/dagslysrør. Power-glo eller sun-glo fra akvariebutikken.

Eller om du har en god lampebutikk i nærheten, kan du spørre etter et fullfarge rør med betegnelsen 954 eller deromkring.
skal innom dyrebutikk i morgen så regner med jeg kjøper derfa, men vordan er Power-glo eller sun-glo for plantene ? vill plantene gro mye med det lyset ? vill at de skal gro en del nå sia de er litt små, glemte å si det :P
Det er lysrør som dekker hele det naturlige spekteret. Det betyr at det er bra lys for plantene og fargene på fiskene kommer godt frem.
Dette lyset holder lenge om du ikke skal holde helt spesielle varianter.

Det er mulig å få lysrør som er enda bedre for plantene, men da blir lyset fort litt kunstig. Spesielt om man bare har ett rør som det ser ut som at du har.

Dersom man har flere rør, kan man legge til et rent planterør for å gi dem ekstra gode betingelser men uten å få det kunstige preget av altfor blått og rødt lys.
ok, da blir det nok Power-glo tenker jeg, det jeg hadde før, men gik i stykker :P har ikke lysrør er bare 2 stk 15W lysperer sia lysrøret mit er ødelakt, men skjønder hva du mener.

da blir det handel i morra om veret er pent takker for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap