Trenger hjelp til valg av lysrør

Hvilken kombinasjon av lysrør vil dere anbefale? Jeg har prøvd litt forskjellig de siste årene. Men jeg sliter uansett med alger. Er nok vannet som spiller inn her også. Har eget brønnvann, og jeg misstenker det er i overkant næringsrikt.

Har hatt god erfaring med Sylvania aquastar fremme før. Det har høy Kelvin (10 000), men jeg liker lyset av dette. Bak bruker jeg nå Aqualine Plant Grow fra Aqua Medic. Usikker på hvilken Kelvin dette har. Har denne kombinasjonen i to kar som har 2x24W T5 lysrør. Byttet akkurat rør, og trådalgene eksploderte!

Noen bedre forslag til lysrør til disse karene? Det ene karet har jeg nå bestilt et ekstra lysrørsett til. Så her blir det 3x24W. Helst lysrør de har her hos Aquaristikshop eller en rimelig norsk nettbutikk.

Jeg ønsker forresten rør som gir godt lys også. Har vært borti rør som gir veldig dunkel belysning. Men siden vannet her er naturlig missfarget vår og høst, trenger jeg det lyset jeg kan få.
Har nå bestilt D&D Dagslys/Biolight 24 watt til å ha fremme i begge akvariene. Tar da bort Aquastar rørene jeg nå har framerst i begge kar. Håper dette blir bra....

I akvariet med 3x24 watt fikk jeg med et Sylvania Grolux rør til det parabolsettet jeg bestilte. Bør jeg bruke dette bakerst eller i midten?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap