Dunk for å forhåndsvarme vann.

Hei vi bor i tromsø og er på jakt etter en stor plast dunk. 100 liter helst 200.

Har sett at enkelte har blåe plast tønner på 200 liter, som ikke avgir gift stoffer, men har ingen anelse hvor jeg kan anskaffe noe så stort.

Skal kjøre en kur på discusene mine, så trenger masse forvarmet/luftet vann.

Setter pris på alle forslag.



Butikker som selger utstyr til vinlaging har ofte større dunker til salgs. Fordelen med å kjøpe derfra er at dunkene er laget av plast godkjent for væske som mennesker skal drikke. Plasten er derfor av en type som garantert ikke gir fra seg giftstoff, noe som jo kan være en fordel for fiskene også

Ok har leitet litt rundt på nett, virker ikke som vi har en slik butikk i Tromsø.
Samboen, som brygger litt øl nå og da, mumler om at det finnes kjekke plastikk tønner som er godkjent for næringsmidler på Felleskjøpet. Kanskje noe å prøve?
Fant noen på en nettbutikk som selger utstyr til å brygge øl. Der har de 210L og 120L, men til ganske stive priser.
Hakasu
men til ganske stive priser.


Er en grunn til at ølbryggerne leter etter billlige alternativer Blir litt som når akvaristene kjøper billig sand på biltema istedet for dyr (og ikke egentlig bedre) sand på dyrebutikken.
Trond13
[URLBLOCK1] og [URLBLOCK2].


Se der ja, akkurat noe sånt jeg tenkte på. 200 l
Trond13
[URLBLOCK1] og [URLBLOCK2].


Engler finnes! Bråkulda har til min store sorg myrdet alle regnvannstønnene. Hurraaa for deg!!!
Den 200 litern så skikkelig grei ut ja, vurdere å bytte ut min egen 'drivhustank' nå :P
Skulle bestille fra jula idag, men viser seg at man må bestille for mer enn 750 kr for at man skal kunne handle på nettbutikken.
europris selger dunker beregnet til vin laging, dunk med avtagbart lokk. men desse er berre 30 l
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Ebeltoft
Reklame for plussmedlemskap