Algemagnet som passer til rengjøring av juwel rio 180?

Jeg tenker på å kjøpe en flytende algemagnet fra JBL. Hvilken størrelse bør jeg velge? M eller L?


Denne:
JBL flytende algemagnet - Medium

Eller denne:
JBL flytende algemagnet - Stor
Medium burde holde, den går opp til 10mm glass. Large går til 15mm glass.
:-)
Jeg tenkte også sånn, men er litt usikker på hvor bredt glasset på Rio 180 er... Kanskje jeg burde mål i kveld... Tviler på at det er mer en 10mm (1cm).
Hvorfor ikke bruke husholdningssvamp, den med grov på ene siden og fin på andre, en pakke for noen få kroner. rengjør mine kar med dem,fungerer utmerket
Var jeg deg ville jeg unngått en algemagnet, algemagneter er å be om å få riper. Ta en kjøkkensvamp eller litt filtervatt og dra over glasset hver gang du bytter vann, og du vil ha et renere og helere akvarium enn med en algemagnet.
Armene helt nedi?
sarping
rengjør mine kar med dem,fungerer utmerket


Bruker du armene for å komme til helt ned i bunnen, eller har du laget en slags stang?
Ja, slike. Og jeg stikker glad og lykkelig ned armen, til mine ottoers store glede, de liker vist å sutte på meg.

Eller så finnes det slike stenger med grønn skrubbeting på som du kan kjøpe på dyrebutikken, med både flate skrubber og med vinkel så du kommer til i hjørnene. Ofte også med et blad på, men da er det lett å få riper igjen om du er litt uforsiktig.
Maller og rengjøring
[QUOTE=siande]Ja, slike. Og jeg stikker glad og lykkelig ned armen, til mine ottoers store glede, de liker vist å sutte på meg.
QUOTE]

Jeg har også ottoer, og de elsker når det blir gjort reint. Vanskelig å kommes til nesten når de er rundt... Skal ha ancistrus og noen ulike L-maller, men regner ikke med at jeg klarer å stikke meg så på de om jeg tar armene nedi... :-o
Plussmedlem
Kjøkkensvamp og filtervatt er det beste.
Du blir våt på hånda og armen, men det regner jeg med at du tåler
Tetra sine barberskraper? Kjempegjeve, selv bruker jeg JBL sin, men den blir jeg våt på fingra med.
Jeg har både JBL Floaty medium og JBL skrape(barberblad), selv foretrekker jeg å bruke skrapen, blir somregel bedre resultat og går raskere.
Men det er ikke ofte jeg trenger å rengjøre glasset, jeg gjør det når jeg bytter litt vann, så det er ikke så mye styr...

Men Floatyen fungerer greit den også, blir jo ikke noe riper så sant du ikke kjører den ned i sanden/grusen!

Men tilbake til spørsmålet ditt.
Jeg er ganske sikker på at det holder med mediumen for din del!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap