Uv-filter helix max 9w, lekkasje

Hei.

Fikk for 2 dager siden et uv filter, Helix max 9w. Koblet det i dag til utslangen på et utvendig filter, men det lekker vann ut fra de 2 svarte delene man skrur fast de blanke delene som slangene skal på. Uansett hvilken vei jeg henger uv filteret lekker det vann.
Er det noen som har det uv filteret som kan fortelle meg hvordan det skal monteres helt riktig og hvilken vei det skal henge. Evt. om noen har noe bilder.. eller er det en feil på mitt..?
Det var en veldig dårlig bruksannvisning som var med, den viste ikke hvordan det skal monteres.

Hadde satt stor pris på litt hjelp, bilder og forklaring for jeg finner ikke ut av dette.




Fant nå selvsagt ut av det etter at jeg hadde postet innlegget.. "dumme" meg hadde festet den røde ringen på feil side, vips så var problemet løst.
Er det mye som lekker, eller er det bare litt drypping?

Er pakningene mellom huset og slange tilkoblingene på plass?

Riktig dimensjon på slangene i forhold til tilkoblingene?

Er pakninger hele og myke?

Er de rene?

Er kontakt flatene hele og rene?


Har selv et uv-c multi max 9w filter som lekker i den ene gummi pakningen mellom huset og den klare slange tilkoblingen. det var bare en og annen drope. Brukte litt gjengetape for vannledninger på gjengene innen for pakningen. Har ikke vært antydning til lekkasje siden.

Monterings messig har jeg et som ligger flatt på gulvert under det ene møblet og ett som henger horisontalt på veggen på det andre karet.
Godt det du fant ut av det. Montasje messig se forgje post.
Ja, jeg fant heldigvis ut av det.. det rant en del vann ut av de ja, men nå ser det ut til at det er helt tett etter at jeg fikk satt de pakningene på rett plass. Så får håpe det holder seg slik.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap