Unifilter 750, co2/luftpumpe mm

Jeg har en Unifilter 750 som jeg synes spruter for dårlig, er dette vanlig for den typen eller kan jeg ha montert den feil? Jeg får ikke til å lage skikkelig sprut i vannflata som igjen lager luftbobler....
Og så lurer jeg på hensikten med den blanke slangen som sitter på utblåsen...? Den er jo tett, med kork i enden. Tar jeg av korken spruter det vann ut der og.... Og må den henge ut av karet eller kan jeg legge den forisktig over tppen av pumpa? Henger jeg den ut av karet blir den nemlig klemt under lokket.

Jeg lurer på om jeg bør ha en luftpumpe i tillegg...?


Karet er et 125 Juwel, fisk er neon, venus, siamensis og otocincluser og snart sommerfuglciclide...
Unifilter
Hei

Den blanke slangen skulle da være for å tilføre luft og jeg mener det skal være mulig å "vri" på denne korken som sitter i enden for å regulere luftmenge.

Den store foran skal da være for å regulere sirkulasjon (mengde vann).

Fant ikke noen norsk/engelsk manual på denne men fant dette:

http://www.arowana-im.com.ua/images/uni_500_750_1000.pdf

Regulering er på del 14 og 15 som du kan se der... Håper det kan hjelpe
Plussmedlem
Regner med at det er samme greia som på uni1000. Hvis du setter munnstykket der luftslangen sitter feil vei, vil vannet sprute opp. Så prøv å snu det...
Takk det var visst akkurat det jeg hadde gjort feil! Nå bobler det veldig fint, takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap