Skal det være så liten kraft i pumpa?

Da det så ut som filteret som fulgte med akvariet, ble ødelagt (på et vis klarte det å bli stående tørrt en natt, og pumpen sugde ikke. Funker igjen nå), kjøpte jeg i huj og hast eheim ecco pro 200. Jeg ringte butikken som hadde klart dette til jeg kom. Senere har jeg oppdaget at denne er altfor liten til 190l.

Men jeg lurer på om kapasiteten skal være så liten? Bildet viser hvor lite vann som renner ut fra slangen. Ved vannskiftet har jeg et styr for å få i gang pumpa. Det må gjentas og gjentas. I starten renner ofte vannet feil vei. Dvs... når jeg setter hendelen tilbake i riktig posisjon, så bobler nesten karet over, da det kommer MYE luft ut fra innsugslangen.
I går mener jeg at jeg fikk noe mer kraft. Men da stod det sikkert en time og kom med jevnlige "sukk" (kan ikke forklare det bedre), som ble etterfulgt av et boblepust ut av utslangen. Da disse sukka gav seg, ble kapasiteten like dårlig som bildet viser.

Jeg er lite kjent med pumper, og hadde aldri hørt om eheim (bør forklare mitt kunnskapsnivå). Har senere lest meg til at dette er en billigvariant (ecco, altså). Men kostet da over 1500, og bør jo uansett funke!! Det er omtrent dobbel kapasitet (ser ut til i hvert fall) i det innvendige filteret som hører til akvariet.

Kan noen ut fra bildet si meg om dette kan være normalt?
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap