Dårlig vannpumpe???

Hei jeg har ett spørsmål anngående Fuval Vannpumpe som jeg har i mitt 120 Liters Akvarium.
Det som er greia er att det er alltid grumset vann uannsett om jeg har på full eller lav styrke oppe eller nede på pumpa.
Jeg har prøvd og skifte vann,slamsuge og tilsette Crystalwater men ikke noe ser ut til og fungere Hva gjør jeg galt eller er vannpumpa for dårlig?
Vampumpa fulgte med Akvarie da jeg kjøpte det.
Håper på svar snart.
Det kan rett og slett hende at filteret er for lite for akvariet. Finner du ut hvilket navn og nummer filteret har (merket Fluval fører mange filter) så kan du søke det opp på nett og lese om hvor stort akvarie det passer til.

Man bør man helst velge et filter som passer til et dobbelt så stort akvarie enn det man har. Dvs til at til et 120 liters akvarium kan du gjerne ha et filter som det står er beregnet til 250 liter. Om du finner ut at du vil bytte filter så ikke fjern det gamle før det nye er innkjørt og skvis gjerne litt slam fra det gamle filteret over i det nye.

Jeg har et utvendig Fluval beregnet på 200 liter i mitt 125 liters akvarie og det er i grunnen litt for lite
Ok
Takk.
Skal Prøve det du sier.
Men det jeg har nå fulgte med det Akvariet så det burde egentlig funke bra men jeg skal prøve forslaget ditt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bernd Jung
Reklame for plussmedlemskap