Zolux - hvordan skifte lysstoffrør mm

Ok, jeg er blond. Eller? Jeg har et lite 30 liters zolux-akvarie. Med det fulgte det en liten 11W lampe. I går gikk lysstoffrøret, så jeg skulle ta det ut for å kjøpe nytt og skifte det. Men det går jo ikke å ta ut?? Får tatt ut røret med ledning og full pakke fra armaturet, men må jeg kjøpe hele greia ny? Da må jeg sikkert kjøpe fra samme produsent da? Og hvor får jeg kjøpt det? Syns dette var usedvanlig tungvindt opplegg, men det sikrer kanskje at man kjøper zolux sine lysstoffrør siden ikke noe annet passer. Eller har jeg missforstått hele greia og ikke ser hvor man får ut bare røret?

Noen som vet om nettbutikker som selger zolux nanolife lamp 11?
Har du bilde av dette. Står at det er IP54 (tetthetsgrad innen elektromatriell) så det er sikkert noe som mer som må tas av for å få ut pæren.
Ja, du har nok rett i det. Ser ut som det er en pakning inni der også. Men jeg klarer ikke å få den fra hverandre på noe vis.

Blir vel en sånn produsenten har tenkt jeg skal kjøpe http://www.zolux.com/our-products.php?parametre=24;150;986;16369

Men jeg har fortsatt ikke funnet noe sted som selger det, men siden det er flere som selger disse akvariene med lampe, så må det da være jeg som er dårlig til å lete?
Vil tro at det er en slik pære: PL 11w, som står i et beskyttelse hus. Kan se ut som den kan åpnes i front(der røret kommer inn).
Ok, det er ikke jeg som er blond. I følge akvariereker.no som selger disse akvariene og lampene går det ikke an å få tak i bare lysstoffrøret, og jeg må derfor kjøpe helt ny lampe hver gang det går. Ny lampe koster 239 kroner. Så nå lurer jeg på om jeg skal finne en annen lampe istede når jeg allikevel må kjøpe ny. Den har funka veldig bra, men dette vet jeg ikke om er en ordning jeg er interessert i å støtte ved å kjøpe ny av samme merke... dyrt blir det også i lengden...
Da hadde jeg gått for noe annet og nytt, som det bare var å bytte ut pæren på.

Husk å lever den gamle i E-avfall.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap