Co2 til 1000liter

Hei
Jeg er helt ny med co2 til akvarie, men har lest mye og synes dette høres spennende ut.

Jeg har nå kjøpt litt småtteri for å forsøke meg på co2 i mitt 1000liter kar. Problemet jeg har støtt på er at det ikke finnes noen gode "ferdige" alternativer for så store kar... Jeg har i allefall skaffet følgene:

Flaske, tror den er 5kg og 200bar
Regulator med flasketrykk, arbeidstrykk, magnetventil og dråpeteller.
Digital PH måler med magnetventilkontroll.
Og en "UP co2 atomizer" som skal fungere etter samme prinsipp som reversert osmose etter hva jeg kan skjønne?
her er en link til den:
http://www.ebay.com/itm/CO2-ATOMIZER-Diffuser-8-12mm-hose-Regulator-Solenoid-/140538353234?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D3585259416988930741

Jeg har ikke funnet noe annet jeg kan bruke, da jeg vil unngå å ha en utvendig pumpe/reaktor. Jeg har alt av hardware inne i karret, og backtonature bakgrunnen min er fylt med blåsvamp og fungerer som en sump med innsug i ene enden og utblåsning i andre.

Jeg vurderte en sånn venturi ventil som man bruker til ozon anlegg i badestamper, men da må jeg vel ha den utenfor karret?

Er det andre som har noen gode løsninger med store karr, er jeg takknemlig for alle tips. Det går sikkert en uke eller to før delene kommer i posten+ jeg skal kvitte meg med 10-12 discuser og plasere resten i ett 530liter mens jeg restarter karret med bare reker i første omgang tenkte jeg, så slipper jeg 20 daue discuser som resultat av en litt for stiv lærekurve

Mvh Glenn
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap