Jebo r 375kg, ene røre lyse mer en det andre?

Kjøpte meg eit brukt jebo R 375kg kar idag, det er 150liter.
Men ser at det ene lysrøre lyser ca bare med 30% styrke mens det andre lyser for fullt, det er 2 brytere på armaturet hvor man kan velge og ha på 1 lysrør om gangen, går utifra at da er det andre meninga at skal forestille nattlys sia det lyse så svakt, men må vel gå an og mekke litt slik at begge lyser like mye.. regner med det er sotte in ein slags dimmer på det ene røret eller noe, noen som har vert borti karet som har noen tips?
har prøvd med nytt lysrør i det som lyste svakt + og bytta om på dem og forsatt lyse det lyse som blir plasert der med rundt 30% styrke, så er ikke lysrøre det er noe i vegen med.
Hvis det var T8 lysrør, byttet du tennerene og ? Hvis ikke høres det ut som en dårlig kontakt eller jord feil.
T8 ja, trokje det er tennerene fordi huska har vert borti dette karet før og da bytta eg om på dem og uten hell, det var samme greia med det og så tror det skal vere sån, at det svake lyse skal vere "nattlys" ikke at eg kommer til og bruke det til det da men.
Men synest det er tåpeligt at bare 1 lysrør lyser med 100% kraft og det andre med ca 30% kraft, får jo ikke spesielt godt lys med tanke på planter og sån.
men må vere noe som går an og fikse fordiom det er laget til slik fra fabrikk, er jo sikkert bare sotte in ein dimmer eller eit hvert inne i armaturen som gjør at det ene ikke får gi ut fullt lys.
så håper noen har vert borti dette karet før og kansje har funne ein løsning på det
Det skal ikke være sånn. Jebo R375 har to 20 watts lysrør som skal lyse med full styrke. Er nok noe galt med det.
hm ok, rart at det karet som var samme sort som eg hadde for endel år sia hadde samme probleme da, hehe det kjøpte eg også brukt men da ble eg fortalt at det ene var nattlys at det var derfor det lyste så svakt.
kansje eit problem som er vandeligt med desse kara da sia eg har opplevd det 2 ganger nå:p
OK Jeg skal ikke si det 100%, for jeg har ikke hatt det selv. Men søkte og leste litt om det fra forskjellige butikker som selger det på nettet. Ingen nevner nattlys.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap