Fluval u3 - knittring?

Kjøpte eit Fluval U3 nytt hindagen, fungerer helt fint men den lager ein slik knitrelyd troli fra impelleren. andre med dette filtere som vet om det er vandelig med knitringa? vet vandeligvis bruker denne lyden og skylde lufft i filtere, men har vendt og snudd og føler meg sikker på at luffta er ute.
Men eg har enda ikke testa den med det orginale filterinnholde som fulgte med, da eg tok ut kasettene og stappa nedi ei blåfiltermatte istedefor da eg trengte ha det helt intill rillene slik at det er yngelsikkra, kan vere at det er pgr av denne at det ikke blir likefin flyt med vanngjenomstrømning via filteret som det ville vert om eg brukte dem orginale kasettene.
Så knittrer det i deres fluval u3 pumpe? om det er stille hoss dere er det sikkert pgr av modifiseringen min..
Mine knitrer når de må renses.
oki, den må vertfall ikke renses så da er det nokk bare det at den store filtersvampen eg har stappa inni bremser formye av vann gjenomstrømninga slik at det føles for pumpa at den må renses.
Trolig vatten du har stappa nedi ja. Synd.
Det er ikke luften som lager knittre lyd ? Venturi/diffusoren eller bruker du ikke den ?
venturi/diffusor? va er det? for og få bobler ut vannstrømmen? nei bruker ikke det.
er nokk bare impelleren som rister litt da den ikke får nokk vanngjenomstrømning.
men det får bare vær, må bruke slik stor blåfiltersvamp for og få tetta igjen rillene fra innsiden så ikke rekene forsvinner inn i pumpa, så får bare leve med knitringa.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap