Fluval pumpe

Har en fluval pumpa av den nye serien, vet ikke helt hva denne serien heter. Idag tok jeg den ut og renset den slik jeg alltid har gjort. Men når jeg skulle sette den inn igjen ville den ikke starte. Jeg flyttet på filtrene slik at jeg kunne utelukke det, men det virket ikke som maskineriet går rundt, altså at den ikke går. Noen som har noen tips for å prøve å få den til å gå? Rart, har ikke gjort noe annerledes denne gangen.

Sjekk om impelleren går rundt
Min fluval pleier også og stoppe opp innimellom.. da demonterer jeg den og renser litt rundt med en q-tips rundt impelleren. Sist måtte jeg ta den ut og skylle den, var helt full av slam så den ville ikke gå rundt.
Det samme skjedde meg. Rotor og propell gikk rundt som bare det men ikke noe vann kom ut. Hva i h.... er dette for noe dårlige saker tenkte jeg.
Motor og impeller er konstruert slik at den er i bunnen av filteret og skal presse vannet igjennom en u bue til utblåset. Ved rens av filteret og man setter det tilbake har jeg en stor mistanke om at denne U buen er full av luft. Da klarer den ikke å dytte luften og vannet ut.
Hold filteret under vann og snu det i alle retninger og la evnt luft boble stige opp. Sett på plass og start. Det funket for meg etter alle mulig andre forsøk.
Det var 2 sekunder unna for at hele filteret mitt gikk ut vinduet fra 3 etg. så sint var jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap