Hvordan starte et eheim filter?

Jeg lurer på hvordan jeg skal starte opp en utvendig Eheim pumpe.

den har jo to slanger, en til inn, og en til ut. Og stikkontakt.

Men hvordan skal jeg starte opp denne? Er det nok å rense filter og slikt som er inni (den er brukt), og så fylle den med vann, og så sette i kontakten? Og så starter den?

For å¨få fortgang i innkjøringen så vil jeg tilsette bakterier fra pumpen i 160 literen. Skal jeg da bare ta den øverste svampen, og klemme opp i karet, eller skal jeg klemme den opp i Eheimfilteret?
Klem ut guffe i akvarievann fra gammelt akvarie. Fyll opp i Eheimen, og start opp. Ikke tro at dette vil være jevngodt med å ha et innkjørt filter, men det er en start
Ok sa kan jeg gjøre det.

Men hvordan skal jeg gjøre for å starte det? Bare koble inn stikkontakten?

har ikke våget prøve, siden jeg har lest masse tråder nå om lekasjer i ulike Eheim pumper. Og det frister ikke å ha mange liter vann på gulvet oga lekasjer i pumpen.

Det er Eheim 2224.
Sjekk selvfølgelig at du har lukket filteret skikkelig med de låseklaffene det evt har. Sett i kontakten MENS DU OBSERVERER hva som skjer når det starter. Lekker det, ja så trekk ut kontakten og steng for vann. Er det tett så kjør i vei
har nå lest og kikket på forumet, og ser at man må suge i en slange for å få alt i gang. Hvilken slange er dette, inn eller ut ?

Litt rart igrunnen at det selges slike pumper når det er så mye problemer med dem. Lekasjem, bråk og ulyder, problemer med å starte, og ingen pumpefunksjon for å få vann i slangene slik Fluvalen har.
Skal det suges noe sted så må det i så fall være ut slangen - altså den som kjører vannet inn i akvariet
Blir ikke noe suging her

Nå lekker det vann ut låsen . Se egen tråd Pokkers drittpumpe !!! (
Svarte på den andre tråden
Tilfeldig bekjentskap
© Thorleif Hovland
Reklame for plussmedlemskap