Hvor stort akvariebord til eheim 2080?

Skal bestille meg nytt kar på 160x60x60 og tenkte at Eheim 2080 må være et passende filter til dette karet. Noen invendinger rundt det?

Badet karet og møbelet blir custom built fra grossist, så det jeg må vite siden jeg aldri har hatt Eheim 2080 før, hvor stort må møbelet være for at jeg skal få plass til filteret innvendig? Mener å huske at jeg leste en plass at det må være minimum 65 cm høyt innvendige mål og at hullet til slangene må være så høyt opp som mulig pga slangene ikke skal få en knekk.

Noen som har denne pumpa og kan gi meg noen hint på åssen mål jeg trenger på møbelet, for at Eheimen skal passe?
Grunnflata er ca. 33 cm x 33 cm. Du bør nok også ha noen ekstra cm å gå på, for å manøvrere pumpa inn og ut av skapet.

Høyden du har er riktig, pumpa er litt over 60 cm høy, slangene stikker litt opp, og hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få 5-10 cm ekstra å gå på, så får du litt ekstra plass, og f.eks. mulighet til å sette en isoporbit under pumpa for å dempe eventuell vibrasjonsstøy.
Så hvis jeg kjører på med 70 cm innvendige mål, så har jeg mer enn nok plass? Hvis pumpa bråker mye, så tenkte jeg å bekle skapet med lydisolasjon, både på vegger og gulv. Isolasjon er vell litt tynnere enn isopor, så trenger ikke medregne så mange ekstre cm i høyden for det.
Min støyer ikke noe gjennom luft, men durer via gulvet og muligens via slangene som ligger borti akvarieskapet. En isoporplate under pumpa fikset det verste, så nå er det helt akseptabelt for meg, og jeg er vel mer enn gjennomsnittlig følsom for støy.
Kampfisk
jeg er vel mer enn gjennomsnittlig følsom for støy.


Da er vi to Er absolutt ikke glad i støy fra akvariet. Så lover godt når du er fornøyd med lydnivået på pumpa, etter en enkel mod. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap