Akvarium med innebygd lyspære slår seg av når jeg lukker lokket?

Har ett nytt 54.L Akvarium med innebygd topp med ett lokk som man løfter opp og under på innsiden er det lys,i form av en sparepære beregnet for bruk til Akvarium.
Akvariet ble kjøpt i år, 24.November og alt virket i orden og nå i kveld har jeg løftet lokket opp og ned p.g.a fylling av vann,sand og noen planter.Men når jeg la ned lokket så slo plutselig lyset seg av!Når jeg løfter opp lokket så kommer det tilbake,men når jeg tar lokket ca halvveis ned,så slukner dte igjen.Lyset slåes av og på med en bryter på toppen og denne funker fint.
Er det pæra som kan være gåen eller må jeg innom dyrebutikken med hele Akvariet og få sjekka det?Toppen henger fast i Akvariet så da må jeg tømme det helt,så det er ikke en jobb jeg vil gjøre,men jeg sitter ikke her med ett nytt Akvarium som ikke har lys...

EDIT:Pæra er en AA11W-WE27. Og nå er det plutselig ikke noe lys i det hele tatt.
Kan jeg gå til butikken og få en ny lyspære på garantien uten og måtte dra med meg hele Akvariet for og se om det er pæra som må skiftes?
Eller må jeg kjøpe ny pære selv?
Eller er jeg så heldig at det er noe elektronisk som har røket og det må enten inn til service eller jeg må få nytt Akvarium?
Har du sjekket om pæra er skrudd ordentlig i? Høres ut som dårlig kontakt.
Gå tilbake med karet og krev et nytt. Ta med kvittering! Sikkert produksjons feil..
Høres ut som dårlig kontakt, at noen koblinger blir strukket for langt når du lukker lokket eller at noe kommer i klem. Hør først om du trenger å ta med hele karet.. hva med å ta en videofilm av problemet først? Litt urelatert men når jeg har hatt elektronikk som har tatt kvelden rimelig tidlig - så har ikke butikken ville hatt det tilbake, - det blir bare stående og ta plass hos de uansett
Grapejuice
Høres ut som dårlig kontakt, at noen koblinger blir strukket for langt når du lukker lokket eller at noe kommer i klem. Hør først om du trenger å ta med hele karet.. hva med å ta en videofilm av problemet først? Litt urelatert men når jeg har hatt elektronikk som har tatt kvelden rimelig tidlig - så har ikke butikken ville hatt det tilbake, - det blir bare stående og ta plass hos de uansett :)

Det er ett lite firkantet hull bak på Akvariet hvor ledningene kommer ut,så de kommer ikke i klem og ledningene ble heller ikke strukkelangt til stikkontaktene.
Har ikke muligheten til og filme problemet men skal ringe til de imorra og forklare hva som er problemet så får jeg høre hva de sier,har tømt Akvariet da jeg regner med at de vil jeg skal ta det med for at de kan se på det.
Akvariet kommer jo nytt fra butikken for mindre enn 2 uker siden så jeg håper bare at jeg slipper og krangle med de om hva som er feilen,for når det er såpass nytt så mener jeg at alt skal virke.Alt jeg gjorde var jo bare og ta opp/ned lokket!
Lokket sto mot veggen så det kunne ikke stå åpent og i mangel på annet utstyr så måtte jeg hente bøtter med vann og helle oppi,for så og lukke lokket igjen.Men jeg var jo hele tiden forsiktig og det skal jo kunne tåle såpass,hvis ikke burde det ikke vært solgt etter min mening...
hehe ja jeg mente ikke at det var hos deg feilen var, altså at du hadde ledninger i klem ellernoe, men jeg tenker på inni selve armaturet, hvor kanskje noe kobbertråder e.l ikke er lange nok/ikke sitter skikkeilg fra produksjon av.

Vil tro du har all rett til nytt akvarie ettersom det bare er to uker!
Grapejuice
hehe ja jeg mente ikke at det var hos deg feilen var, altså at du hadde ledninger i klem ellernoe, men jeg tenker på inni selve armaturet, hvor kanskje noe kobbertråder e.l ikke er lange nok/ikke sitter skikkeilg fra produksjon av. Vil tro du har all rett til nytt akvarie ettersom det bare er to uker! :)

Takker,blir bare så frustrert spesielt når det dreier seg om et helt nytt Akvarium hvor man forventer at alt skal virke.Skal ned til butikken imorra med Akvariet så da gjenstår det og se,hun jeg pratet med på tlf virket ihvertfall hyggelig og behjelpelig.
Da har det fått ordnet seg,når jeg var i butikken så ringte hun ene ansatte som var der en eller annen sjef og uten spørsmål så fikk jeg ny topp til Akvariet.
Den nye toppen er det ingen problemer med,så regner med at det var ett eller annet feil med den forrige.
Hun sjekket ledningene og lyset og sa selv at hun ikke kunne se noen skade på hverken ledning eller toppen,så regner med at butikken kommer til og sjekke den for og finne ut hva som er galt.En happy ending.
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Stegarud
Reklame for plussmedlemskap