Hehe du har rett i at noe må vi gjøre selv . og jeg er jo vant med å slamsuge ved hvert vannbytte fra gammelt av.
kanskje det er fordi jeg er vant med innvendige filter at jeg reagerer nå når det liksom samler seg- For med et innvendig så suger det jo inn i bunnen, og blåser rent ut øverst.
Pumpen har vært brukt til et større kar, så den skal være god nok.
Men hvordan gjør jeg det nå i innkjøringsfasen da, bør ikke bytte vann da siden de gode bakteriene skal dannes. Skal jeg også bare lå være å slamsuge, og heller ta slamsuging og vannbytte før fisk og snegler flytter inn?.
Men så skal vel egentlig grumset INN i filteret, for å danne de gode bakteriene der, og da hjelper det kanskje ikke at det ligger i en krok i karet istedenfor??
Merker at det er veldig uvant med utvendige pumper. Skummelt å flytte på slanger, og kjempeskummelt å slå av strømmen, og ikke vite hvordan jeg får alt i gang igjen. Er lykkelig så lenge alt sviver som det skal hehe. *rødme*
Tror jeg prøver i morgen å flytte innsug til samme hjørne som utblås, hvis ikke det blir tull da siden slangen er for lang.