Avmontere pumpe som ligger i lokket.

"arver" snart et utrolig kronglete akvarium som tilhører min lillebror. Det har seg nemlig sånn at pumpa/filteret sitter i lys monteret som henger fast i lokket. I tilleg henger det litt vel mye ned i akvariet, og skjermer dermed plantene for mye verdifullt lys. Husker ikke helt navnet på det, men kan finne det ut ved et senere tidspunkt. Noen tips til hva jeg bør gjøre, Evt. Sette opp et blå filter i dette akvarie.
Hvor stort er akvariet? Har du merke/modell på det? Eventuelt noen bilder?
Lys og en elendig filtepumpe lokket og greier, det høres ut som det er et Jebo akvarium. Det er galskap å trekke vannet opp i armaturet på den måten. Demonter hele filteret og kjøp deg en nytt innvendig filter som passer.
Se her for eksempel; innvendige filtere hos Aquamanias.

Hvor mange liter er akvariet på?
Karet er på ca. 60 L. Helt enig med deg, idiotisk akvarie løsning spør du meg. Jobber i en dyrebutikk selv, så skaffer den der. Vurderer å bytte ut de innvendige pumpene i juwelen (240L) med en utvendig eheim. Så setter jeg de innvendige i 60 literen. Veit du noe om å ta ut juwel pumper, de som sitter fast i hjørnet?
Filterboksen i juwelkara er punkta med 4-5 punkt med silikon, her er det best å bruke en tynn lang kniv.
tok selv vekk pumpa som satt i lokke i mitt jebo kar, selve pumpa jekk bare innpå noen skinner så var bare og dra laus, ellers er jo resten og bare og plukke bort, mitt lokk var i 2 deler, fremre delen inneholdt lys, bakre delen pumpa.
pumpa tok eg bort pgr av det duret og bråket i hele karet så den var ikke brukende.
fiskene vil eg tro hadde ikke hatt det så bra heller i allt bråket, da duringa hadde sikkert vert noe dem følte på kroppen og hehe..
Hermansen
Vurderer å bytte ut de innvendige pumpene i juwelen (240L) med en utvendig eheim. Så setter jeg de innvendige i 60 literen.

Passer det da? 240 literen er jo mye høyere enn den lille 60 literen? Er ikke filterboksen altfor høy/stor?
Det er snakk om en mindre eheim pumpe Det i jubelen får jeg bare spare på.
Tilfeldig bekjentskap
© Cecilie Isaksen
Reklame for plussmedlemskap