Dennerle nano light 11w

Noen som har erfaring med [URL=http://www.avifauna.dk/dennerle-nano-light-p-12146.html]Dennerle Nano Light 11W Skal ha nytt lys til 40 literen min, og ha 2 stk av disse hengende på akvariet.
Inaktiv bruker
Har ikke erfaring med det, men med Solar duo boy lampene, de er veldig bra, og da trenger du kun en`lampe, for det er så bra/sterkt lys. (26 watt)


Jeg har prøvd Arcadia arcpodlampene, 11 watt, de er virkelig dårlige greier.. Lyser dårlig, er bare så dårlig kvalitet og skikkelig vanskelig å få byttet lyspærer, og så kommer det lett kondens inn i dem.

Men, hvorfor vil du ha to lamper? Det ser jo bare dumt ut?
Dennerle Nano light
Ja, det er gode lamper og lyskilden gir et godt, behagelig dagslys. Lyskilden er Dennerle Amazon Day, samme som jeg bruker i vanlige lysrør til akvariene mine. Før brukte jeg T8 men nå T5, men uansett; Dennerle Amazon Day. Liker det veldig godt.

Jeg har hatt lampen du snakker om til små akvarier, og de fungerer veldig bra. Man kan faktisk regne med å få brukbar og god plantevekst med dem
Vannelement
Men, hvorfor vil du ha to lamper? Det ser jo bare dumt ut?:D

Er fordi hver lampe er til 10 - 30 liter, så om jeg bruker 2 stk så får jeg lys nok til 40 liter. også ser det litt kulere ut ettersom akvariet er 40 L (50 cm bredt). Også syns jeg det ser bedre ut enn å kun ha 1 lys stående over akvariet..
Til ene 45l min så bruker jeg 1-rørs T8 armatur fra Aquamanias. Disse får du ned til 400cm lengde og gir deg godt utvalgt i lysrør synes jeg. 

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap