digital ph måler

noen som vet hvor man får kjøpt digital ph måler.en som jeg kan se ph på konstant.
mona o
[URLBLOCK1] Det er ikke gratis akkurat... :-)


ok,takk for svar.det var ikke billig nei
Et mye billigere alternativ
Dersom det kun er måling og ikke styring du er ute etter og om du kan leve med å stikke en dings ned i akvariet og vente etpar minutter hver gang du er nyskjerrig på PH så gå for Claes Ohlsons PH penn til noen få hundrelapper. Den gir rimelig bra nøyaktige målinger (ihvertfall i forhold til test settene..). For min del er det viktigere å følge med på variasjonene enn å treffe med 0,1 nøyaktighet.

Kalibrerte min for flere uker siden (husk du må kjøpe renset vann fra apoteket for å blande ut kalibrerings pulveret som følger med). Etter det har jeg sjekket grovt mot tester (tetra test sett) og det har ikke oppstått avvik som testsettets (u)nøyaktighet kan fange opp.

Jeg har hatt stort nytte av å måle morgen, formiddag, ettermiddag og kveld for å kalibrere av/på med co2 for å unngå svingninger i løpet av døgnet. Hadde aldri giddet det med glass og drypping og farvesammenligning ...
Mener Jan Holt hadde noe slikt som ikke kostet for mye. En slags test man festet på innsiden av glasset og den viste ph konstant og når den ikke virket lengre fylte man på noe slikt at den virket en lang stund igjen. Men som sagt den er ikke digital. Vet ikke om det var noe ekstra utstyr for Co2 anlegg men den ble solgt på Akvariedagen.
Jarle F
En slags test man festet på innsiden av glasset og den viste ph konstant og når den ikke virket lengre fylte man på noe slikt at den virket en lang stund igjen.

Det er sannsynligvis [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=128025+*+128225&t=temartic_e&userid=p6N5rmXUfY2L7lmso6X8iZrt3sHLT9M25XU]denne[/URL], som planteakvarister bruker til å måle CO2 nivå og ph-nivå med, ved hjelp av fargeindikator. Væskens farge i testen (som henger inne i akvariet) angir ph og CO2 nivå.

Har prøvd den der (den tiden jeg eksperimenterte med CO2 tilsetning), og det var ikke lenge jeg gadd. Den sugekoppen som fester den på innsiden av glasset, løsnet stadig vekk og "dingsen" fløt rundt i akvariet og tømte ut kjemikaliene... Men dette er en stund siden, og kanskje de har forbedret sugekoppen eller festeordningen siden det?
Noe likt den ja men ikke fra jbl
Takk for info
Jeg kjøpte min ph måler fra kina betalte ca 500kr med frakt (Ebay)
min har fungert helt utmerket.
Samme med den kameraten min har
Den kan også brukes til co2 anlegg for og styre mangnet ventilen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap