Hvilke varmekolbe?

Må ha en varmekoble. Skal ha den i en 768 l (320x40x60). Annbefalinger?

PS Har allerede en bestilling klar til akvariekjelleren så om noe av det de har holder så hadde jo det vært kjekt!
Plussmedlem
Spørs helt hvor varmt du har det i rommet og hvor varmt du vil ha det i karet..
Til et så langt kar hadde jeg uansett brukt 2 stk, så i verste ( kaldeste) fall 2stk 300watt?
Evnt hvis du får skjult 4 stk på 150w, så får du veldig jevnt fordelt varme...
Det kommer også an på hvor mye vann du har tenkt å skifte av gangen, og temperaturen på det nye vannet.

Den der "ETH 300 W ekstern varmer for 16/22 slange" så jo fet ut, men det var jo dyr også.

Selv har jeg en [url=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=328102+*+328103+*+328104+*+328105+*+328106+*+328107+*+328108+*+328109&t=temartic_e&userid=sePgygY51ijzkPTzdWpYCvKuVvpFUtTjVX8]Schego 600W[/url]-kolbe (uten termostat) og en ekstern termostat i mitt 840-liters, så jeg kan bytte ut 30% med kaldtvann rett fra krana hvis jeg vil/må, uten at temperaturen dropper dramatisk.

Men for øyeblikket kjører jeg bare en 40W-varmekabel uten termostat (den står altså på hele tiden). Den holder temperaturen ganske jevn mellom ca. 24,5 og 26 grader, i karet som står i "normal stuetemperatur" hva nå enn det er. (vil ikke vite
Så om jeg sånn ca etterfyller vann med den samme temperaturen og skifter 1/4 - 1/3 vann som maks så greier jeg meg med en 300 w?
Og har det noe å si med tanke på strømforbruk om jeg f.eks har en eller to 300 w?
AmundØ
Så om jeg sånn ca etterfyller vann med den samme temperaturen og skifter 1/4 - 1/3 vann som maks så greier jeg meg med en 300 w?

Det kommer jo an på hvor stor forskjell du skal ha mellom romtemperaturen og akvarietemperaturen. Men hvis forskjellen bare skal være på noen få grader, så greier du deg med ett stykk 300 W ja.

AmundØ
Og har det noe å si med tanke på strømforbruk om jeg f.eks har en eller to 300 w?

Nei.
Hei,jeg har også bare en på 300 w,er det for lite,har jo 26 grader i karet.noen som har

varmekolbe i plast,såg det her en dag,men turde ikkee kjøpe den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap