Sand filter

Heisann
Har nå lett rundt omkring på nettet etter et sand filter til å ha i et diskus akvarie,størrelse på karet de skal gå i er på 1300 liter
Så mitt spm er om noen hvet hvor man får kjøpt desse,finner noen på ebay,men dei sende ikke til norge...

mvh
Torbjørn
http://www.jehmco.com/html/fluidized_bed_filters.html
Her får du tak i Fluidized bed filter.
Dessverre har både FB600 og FB900 gått ut av produksjon.
Du trenger 2stk FB300 for ein 1300liter.
Desse kan koblast i serie, eller kvar for seg. Eg anbefaler det siste.
Dei siste åra har kvaliteten på desse stupt.
Det er ein ofte feil i toppen på dei som gjer at hvis du går inn i toppen på dei,
så blir sanden virvla opp og filteret spytter ut sanden
Detta lar seg til ein viss grad løysa ved å gå inn i botnen på dei.
Personlig kommer eg til å bestille filterhus av type BOYU FT-320 men bruke filtermedie (sanden) fra Jehmco. Denne modellen rommer 1,5 flasker filtermedie.
Då har du i praksis ein "FB450". Altså et filter som takler 450 Gallon. ca 1650liter.
Veit Buster Shop på Stoa i Arendal har forhandlet desse, om ikkje så lar dei seg nok skaffa andre plasser

Mvh Kjartan
heisann
takker for svar,da skal eg få kjøpt et par stykker der fra å så satt sammen
elle se på de alternativet som du der nevner

mvh
torbjørn
Sandfilter er effektivt. Har fire stykker av to forskjellige typer.
heisann
hvor har du kjøpt dine sand filter da
ja e de ei he hørt så må ha noke slikt i tanken
mvh
torbjørn
Jeg kjøpte mine av en grosist i i California, når jeg jobbet der borte. Men de selger de på ebay. Får alt på ebay hehe.
heisann
hmm,finner ingen som sender til norge på ebay
mvh
torbjørn
Bare send dem en mail og spør om de kan sende til Norge. Det er mange som gjør det, selv om det står at de bare sender til USA.
Men vær oppmerksom på at hvis det følger med sirkulasjonspumper til dem, så er de for 110 volt. Så de må du bytte ut.
Hvis du ikke finner noen som sender til Norge kan du jo benytte JetCarrier.com som tar importjobben for deg - koster deg noen ekstra hundringser men er fort verdt det om du ikke får produktet her til lands.

Har selv brukt dem i mange år og er storfornøyd, hvis JetCarrier har varen senest tlrsdag  morgen så ligger det hentelapp hos deg tirsdag neste uke. Evt bruk båt og få dem 3-4 uker senere, da sparer du enda noen kroner i frakt.

PS: Dinside.no hadde nylig en omtale av løsningen dems. 
heisann
takker for svar,ja de går dårli å bruke 110 v i norge da,..hehe

ja kansje de va en god i de å bruke jetcarrier,må tenke på den der
mvh
torbjørn
jepp da he me fått i hus sandfilter type BOYU FT-320
dahls dyrerike hadde dette på lager og forhandler merket
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap