Luft i filteret

Fikk et utvendig filter igår. Fluval 406. Det er nødt til å være luft i det, for det bråker voldsomt, og en hører dessuten vannet renne inni der.. Det sto i bruksanvisninga at det ville være litt luft i starten, men nå har filteret gått hele natta, og det er ikke bedre i det hele tatt..

Noen som vet hvordan jeg løser dette? Er helt håpløs når det kommer til tekniske greier, så ha gjerne tålmodighet og forklar veldig grundig, hehe.
Det skal være en spake på toppen av filteret, som du kan dra opp og ned. Sån at du pumper selv. Først må du slå av pumpen og gjøre det mannuelt til du ser at luft er ute av slangen. Så setter du på pumpen. Sån er det på utvendig pumpen og den skal du ikke høre når den går.
Det har jeg gjort. Flere ganger. Hjelper ingenting. Og nå KNAKK jeg selvfølgelig den pumpe-greia... LITT irritert på meg selv.
Hmmm, kanskje det som er galt? Min trenger jeg bare ta den opp/ned 3-4 ganger å setter på pumpen og alt er ok.
Det du kan gjøre er å bikke forsiktig på pumpa mens den går da skal lufta gå ut.
Jeg startet opp pumpa mi i går og i dag er den helt stille.
Har du mulighet til å strupe utblåsen? Steng den i så fall og åpne bittelitt. Vent litt og se om det bobler litt luft ut. Så åpner du litt til osv osv til du har åpnet helt. Det funket knall på min fx5. Og den armen du knakk går det an å få tak i ny på div nettsider tror jeg. Mener å ha sett det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap