Akvastabil sunriser spm

Hei

Har lurt på å gå til innkjøp av en Akvastabil Sunriser, hvis jeg har forstått virkemåten rett. Du trykker på sunrise når du vil lyset skal begynne og slå seg på, og 12 timer senere så skrur det seg av igjen (hvis en ikke gjør noe med sunsett knappen).
Spørsmålet er som følger ;p Starter den med sunrise igjen ved det tidspunktet du startet det dagen føe, eller må en fysisk gjøre dette selv hver dag?

Den repeterer den satte syklusen du har satt den på. Den har bare ett start og slukketidspunkt pr døgn.

Vær også klar over at den slukker ikke lyset helt, men dimmer det ned til ca 10 % av maks lys. Dette kan være for lyst for noen fisker.
Jeg har et 275 liters Akvastabil som jeg bruker til saltvann.

Jeg synes ikke lyset er mørkt nok når det er ned-dimmet. Løsningen for meg er at jeg har en timer i tillegg, slik at lyset skrus helt av om natta. Siden dimmeren har egen strøm går det ikke utover sunrise/sunset tidene.

Mitt oppsett er ca. sånn som dette:

Strøm på vanlig timer skrus på klokka 07:00 - Karet blir da belyst med minimum dimming, altså 10%.
Sunrise starter klokka 09:00
To led armaturer på egen timer starter klokka 11:00
---
Led aramaturene skrur seg av i åtte-tiden.
Sunset starter klokka ni (lysene dimmes gradvis ned til 10% igjen)
Strømmen kuttes klokka 23:00 og det blir helt mørkt til 07:00 neste morgen.
Begynnte egentlig å tenke på å ikke kjøpe sunriser pga at lyset ikke skrur seg helt av om natten, men det der var genialt Aslak
Noen som vet hvor jeg kan skaffe Sunriser i Oslo området?
De har den hvertfall på akvarieudstyr.dk
Har en Juwel Rio 180L. Er det noen som vet om det går ann å modifisere dette armaturet slik at jeg kan bruke en Sunriser? Leste at det var så godt som umulig på mindre Juwel-akvarier..
Lar seg nok ikke gjøre, på Juwel sine kar er armaturet bygd inn. har selv et 450 kar hvor jeg har forsøkt undersøke forholdet.
Hei
Jeg skal hente mitt akvastabil effectline 530l idag som jeg har kjøpt brukt.
Jeg ønsker og sette på en slik sunriser på armaturet, men mitt spm er:
Hvordan ser jeg fysiskt på armaturet at det er dimbart eller ikke?
(Akvariet og armaturet er ca 5 år)
Og hvor får jeg kjøpt dimmbare armatur om jeg må gå til annskaffelse av dette?
Akvastabil armatur med demping har en tynn ledning med plugg i enden som skal stikkes i sunriseren, i tillegg til hovedstrømledningen.
Takk for tipset, det viste deg at denne lystoppen er dimmbar
Men den pluggen som skal være i enden av ledningen som skal opp til sunriseboksen er borte, stikker bare to ledningsender ut, noen som vet hvordan plugg jeg må kjøpe å sett på hær?
Ser ut som en mono jack plugg. Men kanskje best å ta kontakt med produsent Elorado.dk om hvilken plugg som skal brukes, eventuelt om hele ledningen med plugg kan skiftes.
Da har jeg funnet ut at det er kun de fremste to lysrørene som dimmer når jeg holder de to ledningsendene imot hverandre. De bakerste er like sterke selv om de fremste dimmer. Noen som har vært borti dette før?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap