Lys=farge

Hei. Er dert noen som har gode råd ang lys i et trigon 350 for å fremme farger på fisken mest mulig?Tenker da om det kanskje er greit med en anne farge på de bakerste eller alle fire likeKaret mitt har en ganske mørk bakgrunn og innventar forøvrig.Tips tas imot med takk
Er selv nokså vanskelig i lysveien, det skal passe for planter, ikke være lilla (og der er vi allerede ute og kjøre), gi fine farger på fisken og rekke helt ned til bunnen i en 450-liter. Så i en Juwel Vision 450 har jeg endt opp med 2x"Nature" og 2X "Day" 54W T5 med reflektor, plassert annenhver gang fordi jeg bare ikke orker den rare effekten to og to rør gir hvis fisken velger å svømme på tvers i akvariet...

I alle andre kar har jeg gått for Hagen Life-Glo både foran og bak, det blir omtrent samme lystemperatur, rundt 6500 Kelvin. Som kun sier noe om fargetemperatur, ikke noe om hvor mye lys som når bunnen i et dypt kar. Gleder meg til å teste rimeligere rør, Sylvania Activa for eksempel, det så veldig lovende ut.

Nå er ikke alle like opptatt av plantevekst som meg, men jeg lærte i alle fall en del av denne produktomtalen av Hagen lysrør Frank Angell var så grei å dele med oss!
Takk Linda. Skal prøve meg frem litt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap